کد خبر: ۲۱۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 19 July 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
شرکت ارمغان راه طلایی، که ارائه دهنده خدمات به بانک‌ها، وزارت‌خانه‌ها و به ادعای خود شرکت حتی به قوه قضاییه است، اخیرا به صورت یک طرفه و فقط برای افزایش نرخ و حتی بدون اطلاع رسمی براساس مفاد قرارداد، اقدام به قطع ارائه خدمات به بانک ها کرده است.

بانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ؛شرکت ارمغان راه طلایی، که ارائه دهنده خدمات به بانک‌ها، وزارت‌خانه‌ها و به ادعای خود شرکت حتی به قوه قضاییه است، اخیرا به صورت یک طرفه و فقط برای افزایش نرخ و حتی بدون اطلاع رسمی براساس مفاد قرارداد، اقدام به قطع ارائه خدمات به بانک ها کرده و به این ترتیب، چندروزی بانک‌ها را با سردرگمی بزرگی همراه کرده و این روش به اقتصاد کشور و اعتماد بانک ها ضربه می زند .

به گزارش بانکداری ایرانی؛ بانک‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان راه‌های مختلفی دارند. یکی از این راه‌ها ارسال پیامک به مشتریان به چندمنظور است.

ارائه اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مشتریان مانند تراکنش ها، ارسال اخبار مهم و تبلیغات از جمله مواردی است که بانک‌ها روی آن تمرکز دارند.

اما برای اینکه کارها به خوبی پیش رفته باشد و همچنین کارهای حرفه‌ای صورت گیرد و صد البته هزینه‌های اضافی به بانک‌ها تحمیل نشود، بعضا ارائه این گونه خدمات، برون‌سپاری می‌شود.

این یک رویه عادی در دنیای تجاری امروز است که شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای کم کردن هزینه و بهره‌وری بالاتر، به برون سپاری اقدام می‌کنند و دنبال شرکت‌های مطمئن می‌گردند تا هم خدمات مناسبی ارائه کند و هم اعتماد بانک‌ها را خدشه‌دار نکند.

شرکت ارمغان راه طلایی از سال 1375 تاسیس و یکی از مهمترین خدمات آن ارسال پیامک انبوه است. و خدمات خوبی را در این سالها ارائه کرده‌است.

این شرکت که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و ارائه خدماتی مانند اطلاع رسانی و پیام انبوه و غیره فعال است، شرکای تجاری بزرگی دارد. همراه اول، ایرانسل، رایتل، تله کیش و تالیا از شرکای این شرکت هستند و این شرکت که مدعی خوشنامی است، مشتریان بزرگی دارد.


این شرکت مدعی است که مشتریانی مانند قوه قضاییه، بانک توسعه تعاون، بانک سینا، بانک رسالت، بانک مسکن، بانک ایران زمین، بانک دی، وزارت اقتصاد، شرکت نفت، وزارت بهداشت شرکت مخابرات و سازمان برنامه و بودجه دارد ولی عملکرد شرکت به بلندای این مشتری مداری نیست چرا که هر وقت این شرکت تصمیم به افزایش نرخ کرده باشد، اقدام به قطع کردن سرویس های خود می کند تا مشتریان خود را تحت فشار قرار دهد. و از انجایی که این مشتریان یعنی بانکها، وزارت خانه و قوه قضاییه مشتریان آبرومندی هستند و مشتری مداری برای آنها در درجه اولویت بالایی قرارداد، ممکن است این رفتار شرکت ارمغان آنها را تحت تاثیر قرار داد.

این درحالی است که رفتار حرفه ای شرکت ها این گونه است که آنها در ابتدا اقدام به چانه زنی کرده و در صورت عدم توافق با وجود به حق بودن خواسته، بعد از برگزاری چندین جلسه فشرده، دست به اقدام جدید می زنند. تا درصورت عدم تمایل به ادامه همکاری ، مشتری اقدام به عقد قرار داد به عوامل دیگر کند.

از همه مهمتر اینکه شرکت‌ها بر اساس قرارداد رفتار می کنند. ولی تمام مشتریان ارمغان راه طلایی قرارداد سالیانه با این شرکت دارند و قطع‌کردن ارائه خدمات به معنی نقض قرارداد است ولی ظاهرا بانک‌ها تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد به نام ارمغان گذاشتند و این شرکت هم بدون توجه به وضعیت شهروندان و بانک ها و بنگاه های طرف قرارداد دست به اینگونه اقدامات می زند.

 

همچنین این رسانه ضمن توجه به اصول حرفه ای خود از پاسخ شرکت ارمغان راه طلایی استقبال می کند چراکه تعامل سازنده از ارزش های سازمانی این پایگاه خبری است.

 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: