کد خبر: ۲۱۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
شورای رقابت فردا ۲۷ تیر ماه جلسه دارد که یکی از دستورجلسات بررسی نظر رئیس جمهوری در مورد چرایی افزایش قیمت خودروهای مونتاژی است.

 بانکداری ایرانی-شورای رقابت فردا ۲۷ تیر ماه جلسه دارد که یکی از دستورجلسات بررسی نظر رئیس جمهوری در مورد چرایی افزایش قیمت خودروهای مونتاژی است.

به گزارش مهر، اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت طی گفت و گویی که با خبرنگار مهر در اردیبهشت ماه سال جاری داشت اعلام کرد که تا ۲ الی ۳ ماه آینده قیمت خودروهای مونتاژی اصلاح خواهد شد.

آنطور که شجاعی گفته بود «محاسبات قیمتی در اردیبهشت ماه برای نیمه اول سال ۱۴۰۱ است. طبیعتاً تورم و شرایط تورمی اوضاع را تغییر داده است. بنابراین اصلاح قیمت قطعی است.»

بر همین اساس نیز روز ۱۸ تیر ماه شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژی را مجدد افزایش داد که منجر به بالا گرفتن صدای انتقادات نسبت به این اقدام شد.

رئیس جمهوری نیز در جلسه ۲۵ تیرماه هیئت دولت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی با اعلام اینکه، شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای اقتصاد و صمت را مأمور بررسی و اصلاح این روند کرد.

در همین راستا پیگیری‌های خبرنگار مهر از شورای رقابت حکایت از آن دارد که فردا سه شنبه ۲۷ تیر ماه این شورا جلسه‌ای با حضور اعضای خود برگزار خواهد کرد که در این جلسه نظرات رئیس جمهوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما مشخص نیست که شورا در این جلسه رأی به بازگشت قیمت‌های جدید بدهد.

بنابراین به نظر می‌رسد جلسه فردای شورای رقابت صرفاً برای بررسی نظرات دولت در مورد قیمت خودروهای مونتاژی باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: