کد خبر: ۲۱۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 27 June 2023
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پاسخ به بانکداری ایرانی؛
محمد شیخ حسینی گفت : صورت‌های مالی توسعه تعاون هنوز در دست بررسی حسابرسان بانک بوده و تاخیری صورت نگرفته‌است و به محض اینکه حسابرس صورت های مالی را تایید کند گزارش منتشر شده و مجمع برگزار می‌شود.

بانک توسعه تعاون برای اولین بار در صنعت بانکداری اقدام به تسهیلاتی از منابع مختلف کرده که به هیچ وجه اثر تورمی نداشته و در مقابل تامین مالی قابل توجهی را انجام داده است.

محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون، در پاسخ به پرسش خبرنگار  بانکداری ایرانی، در خصوص انتشار صورت‌های مالی بانک اظهار کرد: به دلیل اینکه مجمع عمومی بانک‌ها معمولا تا پایان تیرماه هر سال برگزار می‌شود، صورت‌های مالی توسعه تعاون هنوز در دست بررسی حسابرسان بانک بوده و تاخیری صورت نگرفته‌است و به محض اینکه حسابرس صورت های مالی را تایید کند گزارش منتشر شده و مجمع برگزار می‌شود.

شیح حسینی در مورد وضعیت سرمایه بانک گفت: سرمایه بانک هم در سال جاری حدود 20 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. با این افزایش استاندارد بانک توسعه تعاون از استاندارد کشوری به مراتب بالاتر و بهتر خواهد بود.

او در خصوص نحوه تقسیم بندی درآمدزایی بانک تاکید کرد:درآمدهای بانک توسعه تعاون این گونه است که 80 درصد از محل مشاع و 20 درصد از محل غیرمشاع است. هدفگذاری سال جاری این است که دو درصد به درامدهای غیرمشاع افزوده و آن را به 22 درصد برسانیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه افزود: چون هدف این است که به سمت تامین مالی غیرتسهیلاتی برویم، باید منابع مالی خود را توسعه داده و متنوع کنیم. برای مثال برای اولین بار در صنعت بانکی رویه ای را انتخاب کردیم که برای تامین مالی خرد هم از بازار سرمایه استفاده کنیم و هم از ابزارهای مالی که در بازار پول است بهره ببریم. و تاکنون 15 فقر وام از این طریق تامین مالی شدند. و نکته مهم این است که این روش از تامین مالی به هیچ وجه اثر تورمی ندارد.

شیخ حسینی با اشاره به اینکه مطالبات غیرجاری بانک توسعه تعاون، از میانگین صنعت بانکداری کمتر است، افزود: مطالبات غیرجاری که مطالبات سررسید گذشته و معوق و بخشی هم مطالبات مشکوک الوصول است، در بانک توسعه تعاون بالا نیست و از وضعیت دیگر بانکها به مراتب بهتر بوده و حتی از میانگین این صنعت هم کمتر است. در واقع مطالبات غیر جاری بانک توسعه تعاون حدود 3.8 درصد است در حالی که در صنعت بانک معمولا بالای 5 درصد است.

او افزود: بانک توسعه تعاون هیچ بنگاه اقتصادی در زیرمجموعه خود ندارد و قاعدتا هیچ تسهیلاتی به حوزه پرداخت نشده و مطالباتی از زیر مجموعه خود ندارد.

محمد شیخی حسینی ، مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص تعاملات ارزی بانک گفت: بانک توسعه تعاون با 16 کشور دنیا که عمدتا کشورهای اسیایی و همسایه هستند تعامل دارد. با کشورهای اروپایی هم البته تعامل داریم.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: