کد خبر: ۲۱۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - 19 June 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک ایران زمین که یکی از بانک‌های مهم در حوزه فناوری و دیجیتال است، گزارش مالی سال 1401 خود را منتشر کرد.

بانک ایران زمین که یکی از بانک‌های مهم در حوزه فناوری و دیجیتال است، گزارش مالی سال 1401 خود را منتشر کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بانک ایران زمین در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه فناوری انجام داده و در ماه‌های اخیر گزارش‌های مختلفی در خصوص رشد درآمدزایی از محل فعالیات‌های بانکی در حوزه فناوری از این بانک منتشر شد.

بر همین اساس، این بانک در سال گذشته با رشدی 28 درصدی درآمد تسهیلاتی 19 هزار و 675 میلیارد ریالی را محقق کرد.

یکی از مهمترین بخش از درآمدهای بانک، درآمد از محل تراکنش‌های دیجیتالی و فضای بانکداری نوین است. بر همین اساس، درآمد کارمزد بانک هم با رشد 19 درصدی به دو هزار میلیارد ریال رسید.

همچنین بانک با سرمایه‌گذاری‌های متنوع تلاش می کند تا درآمدزایی خود را افزایش دهد. سود خالص سرمایه گذاری بانک سال گذشته بالغ بر شش هزار و 670 میلیارد ریال شد.

بر اساس این گزارش، میزان تسهیلات پرداختی بانک در سال قبل مبلغ 94 هزار و 493 میلیارد ریال بود. این بانک سپرده قانونی خود نزد بانک مرکزی را با رشد 18 درصدی به مبلغ 94 هزار میلیارد ریال رساند که با توجه به جمع سپرده 62 هزار میلیارد ریالی نشان از امن بودن سرمایه گذاری در این بانک است یعنی این بانک یک و نیم برابر سپرده خود نزد بانک مرکزی سپرده قانونی ایجاد کرده تا ریسک بانک را به طور کل از بین ببرد.

میزان دارایی‌های بانک ایران زمین مبلغ 585 هزار میلیارد ریال است که 10 درصد آن را دارایی ثابت مشهود تشکیل می دهد.

همچنین این بانک مبلغ 26 هزار و 573 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش ها و بازارهای مختلف مالی داشته که حدود 7هزار میلیارد ریال درآمد ازآن محل کسب کرد.

یکی از اقدامات بانک ایران زمین برای حمایت از سهام خود درسال گذشته، خرید سهام خزانه بود. این بانک مبلع چهار هزار میلیارد ریال صرف خرید سهام خزانه کرد تا از سهامداران حمایت کند.

همچنین شایان ذکر است که موجودی نقد بانک در پایان سال گذشته مبلع دو هزار و 713 میلیارد ریال بود که نسبت به پایان دوره مالی قبل رشدی 17 درصدی را تجربه کرد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: