کد خبر: ۲۱۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
نشست کمیته عالی راهبردی فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران به‌‌‌منظور سرعت بخشیدن به برنامه‌‌‌های عملیاتی بانک در ایجاد تحول دیجیتال برگزار و تصمیمات لازم با حضور رئیس و اعضای هیات‌‌‌مدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک و مدیرعامل و مدیران شرکت خدمات انفورماتیک اتخاذ شد.

نشست کمیته عالی راهبردی فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران به‌‌‌منظور سرعت بخشیدن به برنامه‌‌‌های عملیاتی بانک در ایجاد تحول دیجیتال برگزار و تصمیمات لازم با حضور رئیس و اعضای هیات‌‌‌مدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک و مدیرعامل و مدیران شرکت خدمات انفورماتیک اتخاذ شد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات، رئیس هیات‌‌‌مدیره بانک صادرات ایران در این دیدار، حضور اعضای هیات‌‌‌مدیره و هیات‌‌‌عامل بانک را نشان‌‌‌دهنده اهمیت تقویت و گسترش همکاری بانک و شرکت خدمات انفورماتیک دانست و گفت: سال۱۴۰۲ در بانک صادرات ایران به عنوان سال تحول حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات نام‌گذاری شده و برنامه ادغام شعب برای سود‌‌‌آوری بیشتر بانک به‌عنوان بخشی از مصوبات هیات‌‌‌مدیره دنبال می‌شود. یاسر مرادی با بیان اینکه در برخی شعب با نارسایی‌‌‌هایی ناشی از کندی سیستم‌ها و سامانه‌‌‌ها روبه‌رو هستیم، تاکید کرد: برای ایجاد سودآوری، ناگزیر از اجرای برنامه‌‌‌های مدون تحول در سیستم بانکداری دیجیتال و غیرحضوری کردن خدمات بانک هستیم. پس از تجربه موفق در حوزه چکنو و برنامه‌‌‌ریزی مفصل برای توسعه آن، به دنبال تکمیل این خدمت در سال‌جاری هستیم و «مدیریت کانال» نیز به‌‌‌عنوان اولویت اصلی بانک صادرات ایران در توسعه همکاری با شرکت خدمات انفورماتیک در دستور کار است.

مرادی افزود: از پایان خردادماه خدماتی همچون افتتاح حساب غیرحضوری و سایر خدمات سوپر مارکت مالی بانک را در اپلیکیشن جدید بانک خواهیم داشت و در نظر داریم، تمام خدمات شرکت‌های زیرمجموعه نیز در این اپلیکیشن عملیاتی شود. لازمه تحقق این هدف، کارآیی دقیق مدیریت کانال است که اولویت‌‌‌های جدید نیز بر اساس توافقات بانک با شرکت خدمات انفورماتیک مورد توجه قرار خواهد گرفت. محسن سیفی، عضو هیات‌‌‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با بیان اینکه دغدغه‌‌‌های جدی‌‌‌ برای توسعه و ارتقای کیفی هر یک از پروژه‌‌‌های خدمات بانکداری الکترونیک در بانک صادرات ایران وجود دارد، گفت: مباحثی همچون احراز هویت دیجیتال، افتتاح حساب غیرحضوری و دیگر پلتفرم‌‌‌های بانکداری دیجیتال، در گرو چند پروژه اصلی است که «مدیریت کانال» و «عملیاتی کردن برخی از طرح‌‌‌های بانک صادرات ایران» از جمله این موارد است.

وی افزود: برخی طرح‌‌‌های بانک به‌دلیل تغییرات نرخ سود، فضای عملیاتی بانک را در بازار رقابت به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و هرگونه وقفه در اجرایی شدن آنها، روند جذب منابع بانک را با ریسک مواجه خواهد کرد. از این رو ناگزیر از اصلاح فرآیندها و مشکلات سیستمی طرح‌‌‌های اصلی بانک هستیم. همچنین روند تمدید قرارداد بانک با شرکت خدمات نیز با دقت بیشتری مورد توجه قرار خواهد گرفت. عبداله رستمی، معاون طرح و برنامه بانک صادرات ایران نیز در این نشست با تشریح دغدغه‌‌‌ها و انتظارات فنی برای اولویت‌‌‌بندی دریافت خدمات زیرساختی از سوی شرکت خدمات انفورماتیک، اهمیت عملیاتی کردن کامل سرویس خدمات بانکداری موردنیاز در مدیریت کانال را متذکر شد و گفت: تاخیر در عملیاتی کردن برنامه‌‌‌ها از سوی شرکت خدمات انفورماتیک، برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های بانک برای ارائه نسخه جدید خدمات را دچار مشکل می‌کند و ضرورت دارد تا برای سرعت گرفتن هرچه بیشتر ارائه خدمات و تحقق اهداف بانکداری دیجیتال، شاهد افزایش سطح همکاری‌‌‌ها بین بانک و شرکت خدمات انفورماتیک باشیم.

250*300
tavoos.net
وی افزود: طی یک‌سال اخیر در مجموع بیش از ۷۰ محصول جدید مصرفی در هیات‌مدیره بانک مصوب شده که صرفا ۷ یا ۸ محصول در سیستم سپهر پیاده‌سازی شده و انتظار داریم، زیرساخت‌‌‌های فنی سایر محصولات هرچه سریع‌تر آماده شود. رستمی با بیان اینکه بیشتر طرح‌‌‌های بانک صادرات ایران، طرح‌‌‌های تعهدی است، تاکید کرد: امکان وقفه در ارائه خدمت به مشتری در طرح‌‌‌های تعهدی بانک مانند سنا، میثاق، جاری طلایی و... وجود ندارد و لازم است دغدغه‌‌‌های موجود درخصوص این موارد، به سرعت برطرف شود.

محمد رضوان مدنی، معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران نیز در این دیدار، با تاکید بر لزوم در اولویت قرار گرفتن سرویس‌‌‌های پایه‌‌‌ای مدیریت کانال برای چابک‌‌‌سازی بانک برای تولید محصولات و سامانه‌‌‌های جدید رقابت‌پذیر در بازار مالی و بانکی کشور گفت: تحول دیجیتال در بانک صادرات ایران در سال‌جاری به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی مورد توجه است و برای این منظور لازم است مشکلات و چالش‌‌‌های موجود به سرعت برطرف شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: