کد خبر: ۲۱۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
نماد بانک دی در بازار سرمایه این روزها مورد توجه ویژه سهامداران خرد و بزرگ یا همان حقیقی و حقوقی است یکی از دلایل این توجه خوش بینی به عملکرد این بانک در سال جاری است و انتظار می رود که سود قابل توجهی را محقق کند.

نماد بانک دی در بازار سرمایه این روزها مورد توجه ویژه سهامداران خرد و بزرگ یا همان حقیقی و حقوقی است یکی از دلایل این توجه خوش بینی به عملکرد این بانک در سال جاری است و انتظار می رود که سود قابل توجهی را محقق کند.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ بانک دی در دو ماهه کاری سال 1402 بازدهی سهام قابل توجه حدود 150 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده که به دلیل خوش بینی به عملکرد مدیران شرکت بوده است.

یکی ازدلایل این توجه در بازارسرمایه، مساله فروش اموال مازاد است.

فروش املاک مازاد سبب افزایش قدرت بانک برای تسهیلات دهی می شود چرا که با ورود مبالغ حاصل از فروش این اموال به چرخه مالی بانک می‌تواند اثر مثبتی در ارائه تسهیلات و خدمات بانکی به مردم داشته باشد. بانک‌ها به‌دلیل نوع مالکیت و اهداف تعریف‌شده توسط دولت و حاکمیت، نقش پررنگی در حمایت تسهیلاتی و مالی مردم دارند و چابک‌‌سازی دارایی این بانک‌ها می‌تواند به رشد خدمت‌رسانی به آحاد جامعه منجر شود.

وزیر اقتصاد در سال گذشته گفته بود که فروش اموال مازاد منجر به کنترل رشد نقدینگی، توان تسهیلات دهی بانکها و رفع ناترازی و کسری بانکها شود.

بانک دی اخیرا اطلاعیه مهمی را منتشر کرده که در آن ذکر شده بانک ملکی را در مشهد به فروش می رساند . این واگذاری تاثیر زیادی بر صورت های مالی بانک خواهد گذاشت بر همین اساس نماد بانک در بورس متوقف شد.

این توقف چندروزه به دلیل تاثیر این واگذاری ملک بر عملکردو درآمد بانک است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که در ماه های اخیر به دلیل انضباط مالی بانک ، توقف طولانی مدت برای نماد این شرکت رخ نداده است که یک مزیت مدیریتی است.

این بانک در راستای قوانین رفع موانع تولید تاکنون 12 بار مزایده فروش املاک مازاد را اجرا کرد. دوازدهمین مرحله از 67 فقره ملک برای فروش مزایده شد.

بانک دی تسهیلات زیادی را سال گذشته پرداخت کرده است . مانده تسهیلات بانک در پایان سال 1401 مبلغ 172 هزار میلیارد ریال بوه که 28 هزار میلیارد ریال برای بانک عایدی در سال گذشته داشت . گفتنی است که بانک دی دارای 135 هزار میلیارد ریال سرمایه است.

در سال جاری پیش بینی می شود با فروش این اقلامی که در مرحله دوازدهم مزایده بانک لیست شده به فروش برسد بانک دی قطعا به یکی از بانک های خاص در صنعت بانکداری ایران تبدیل می شود. به همین دلیل در بازار سرمایه توجه ویژه ای به این بانک شده و سهام این بانک زیاد دست به دست شده است.

خوش بینی به عملکرد بانک دی در سال 1402؛رشد جهشی سهام بانک را در پی داشت

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: