کد خبر: ۲۰۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 25 April 2023
مدیرعامل متروی تهران خبر داد
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با اشاره به تراکم بالای مسافران در خط ۴ متروی تهران، گفت: ایستگاه «علامه جعفری» هفته آینده افتتاح می‌شود و دارای مسیرهای ویژه معلولان و تجهیزات مناسب برای تردد افراد کم‌توان جسمی و حرکتی است.

 بانکداری ایرانی- مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با اشاره به تراکم بالای مسافران در خط ۴ متروی تهران، گفت: ایستگاه «علامه جعفری» هفته آینده افتتاح می‌شود و دارای مسیرهای ویژه معلولان و تجهیزات مناسب برای تردد افراد کم‌توان جسمی و حرکتی است.

محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خط ۴ متروی تهران به طول ۲۱ کیلومتر، شامل ۱۹ ایستگاه است، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه توسعه غربی خط ۴ از اواسط دهه ۹۰ خورشیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این بخش شامل مسیری به طول ۲/۴ کیلومتر و دارای ۳ ایستگاه است. نخستین ایستگاهی که در این بخش افتتاح می‌شود، ایستگاهی موسوم به «پروانه» در منطقه باغ فردوس و یا همان بلوار مرحوم ناصر حجازی خواهد بود؛ البته نام این ایستگاه به «علامه جعفری» تغییر پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه بیان کرد: ایستگاه علامه جعفری در منطقه ۵ شهر تهران قرار دارد که امکان دسترسی مسافران در محدوده‌ای کم برخوردار از نظر حمل و نقل عمومی انبوه‌بر را به شبکه خطوط مترو فراهم می‌کند.

هرمزی با اشاره به اینکه پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو مانند پروژه توسعه شرقی این خط، نیاز جمعیت قابل توجهی از شهروندان در غرب پایتخت را رفع می‌کند، بیان کرد: خط ۴ از زیر معابر پرترددی همچون خیابان‌های آزادی، انقلاب، پیروزی و شهرک اکباتان عبور می‌کند. این خط یکی از پرمسافرترین کریدورهای شرقی – غربی حمل‌ونقل درون شهری به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه توسعه غربی و شرقی خط۴، دسترسی بخش قابل توجهی از شهروندان به مراکز و اماکن مهم پایتخت را تسهیل می‌کند، یادآور شد: پروژه توسعه غربی خط ۴ در ادامه مسیر تکمیل خود، غیر از ایستگاه علامه جعفری، دو ایستگاه دیگر را شامل می‌شود که در صورت تأمین به موقع منابع مالی، امکان بهره‌برداری از آن‌ها در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ وجود دارد.

هرمزی با اشاره به اینکه برای ساخت این ایستگاه، عملیات عمرانی حجیمی از قبیل خاکبرداری، آرماتوربندی، بتن‌ریزی و نازک‌کاری انجام شده تا قفل افتتاح ایستگاه‌های پروژه توسعه غربی خط ۴ شکسته شود، تاکید کرد: ایستگاه موسوم به ایستگاه علامه جعفری، ایستگاهی نسبتاً وسیع به لحاظ زیربنا بوده و یکی از ایستگاه‌های عمیق این خط محسوب می‌شود. ایستگاه مذکور با بهره‌برداری از ورودی غربی آن، در اختیار مردم قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های توسعه شرقی و غربی خط ۴ مترو، حداقل ۳۰ درصد به جمع مسافران کنونی این خط پرمتقاضی افزوده شود.

از تقاطع خط ۴ مترو با خطوط ۵ و ۶ در بال غربی تا مناسب‌سازی ایستگاه «علامه جعفری»


وی افزود: پروژه توسعه غربی خط ۴ در دو ایستگاه با خطوط ۵ و ۶ مترو ایستگاه تبادلی داشته و همین امر باعث تسهیل دسترسی مسافران به سه خط مذکور می‌شود و ایستگاهی که هفته آینده افتتاح می‌شود، مانند سایر ایستگاه‌های بهره‌برداری شده اخیر، دارای مسیرهای ویژه معلولان و تجهیزات مناسب برای تردد افراد کم‌توان جسمی و حرکتی است.

مدیرعامل متروی تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشخصات فنی ایستگاه علامه جعفری بیان کرد: طول سکوی این ایستگاه ۱۵۸متر و عمق آن نیز ۳۴ متر از سطح زمین است. همچنین ۷ دستگاه پله برقی و ۴ دستگاه آسانسور در این ایستگاه نصب شده است و برای ساخت این ایستگاه ۹۵هزار متر مکعب خاکبرداری، ۵۸۰۰ تن آرماتوربندی، ۵۶ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۱۰ هزار مترمربع نیز نازک‌کاری انجام شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: