کد خبر: ۲۰۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 16 April 2023
بانک ایران زمین از جمله بانک‌هایی است که بسیار زودتر از دیگر بانک‌های ایرانی، بسترسازی دیجیتالی را برای توسعه بانکداری نوین و حضور گسترده در اکوسیستم بانکداری دیجیتالی را اغاز کرده‌است.

بانک ایران زمین از جمله بانک‌هایی است که بسیار زودتر از دیگر بانک‌های ایرانی، بسترسازی دیجیتالی را برای توسعه بانکداری نوین و حضور گسترده در اکوسیستم بانکداری دیجیتالی را اغاز کرده‌است.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ بر اساس و اعداد و ارقام، بانک ایران زمین در اکوسیستم بانکداری دیجیتالی ایران یکی از موفق‌هاست. عملکرد این بانک در حوزه دیجیتالی سازی سبب شده تا این بانک شرایط خوبی را برای خود مهیا ساخته و نتیجه این اقدامات در صورت‌های مالی بانک نمایان شده‌است.


اکوسیستم بانکداری دیجیتال به عنوان بانکداری آینده، راهکاری برای ایجاد تحول دیجیتال در صنعت بانکداری است. در راستای حرکت از مدل کسب‌وکار بانکداری سنتی به رویکرد اکوسیستمی، استراتژی بانک‌ها دچار تغییر اساسی شده و تمرکز آنها به جای محصولات بر مشتریان قرار گرفته و هر بانکی که بتواند سریع‌تر از بقیه وارد این فضا شود، قطعا در آینده، برنده ماجراست.


برای ورود به این دیدگاه همراه همیشگی، یعنی مشتریان بانک‌ها باید در این فضا قرار بگیرند. مشتریان همواره نیاز به تجربه مطلوب دارند تا بتوانند شرایط خود را با بانک‌ها ‌وفق دهند. مشتریان بانک‌ها از طیف‌های گوناگونی از جامعه هستند و از هر سطحی با بانک‌ها ارتباط می‌گیرند. بنابراین بانک‌ها باید تلاش کنند تا شرایط خوبی را برای مشتریان خود فراهم کنند.


دیگر موضوع صرفا رضایت مشتری نیست. رضایت مشتریان امروزی با راحتی قابل دسترس نیست. باید کارهای بزرگی انجام داد. توقع مشتریان امروزی بالاست و حول محور دنیای امروز می‌چرخد.

مدیرعامل بانک ایران زمین اخیرا اعلام کرده که بانک ایران زمین با بررسی نیازهای مشتریان، خصوصاً در حوزه بانکداری دیجیتال تلاش می کنند تا خدمات منحصر به فرد و خاصی را برای هر یک از مشتریان طراحی و ارائه کنند.رویکرد بانک ایران زمین در این حوزه توسعه سامانه‌ها و پلتفرم‌ها برای انجام خدمات بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب بود.


زیرساخت‌های جدید در حوزه بانکداری دیجیتال از جمله کارهای است که بانک ایران زمین انجام داده‌است.همه این اقدامات یک جا بروز می کند و آن عملکرد بانک است.


بانک ایران زمین در آذر 1401 که آخرین گزارش دوره ای خود را منتشر کرد، نشان داد که رشدی 106 درصدی در فروش خدمات مالی نسبت به سال قبل از آن داشته که هزینه پرداختی بانک نیز حدود 30 درصد کاهشی بود. در مقابل رشد کارمزدی 26 درصدی را تجربه کرده که در نوع خود در بین بانک‌های مختلف کم نظیر است. این افزایش کارمزد منجر به افزایش 19 درصدی خالص کارمزد به ارزش یک هزار و 103 میلیارد ریالی شد. این میزان از افزایش کارمزد گویای توجه مشتریان بانک به حوزه دیجیتالی بانک ایران زمین است.


نکته جالب تر اینکه این اقدامات و بسترسازی بانک ایران زمین سبب کاهش 44 درصدی هزینه ادارای و عمومی بانک شده و رقم ان را از 9هزار و 700 میلیارد ریال در اسفند1400 به هشت هزار و 700 میلیارد ریال در سال 1401 رسانده است. این اتفاقات در حالی رخ داده که بانک ایران زمین تلاش زیادی کرده تا کارهای بانکی را غیر حضوری و کاملا دیجیتالی کند.


به گفته مدیر عامل بانک ایران زمین، با تقویت پلتفرم‌های همراه بانک فراز و همراه پلاس فراز، این بستر برای مشتریان بانک ایران زمین ایجاد شده‌ که از خدمات شخصی‌سازی شده همچون افتتاح حساب آنلاین و غیر حضوری بدون نیاز به حضور در شعبه استفاده‌کنند.


بنابراین و با توجه به صورت های مالی بانک ایران زمین این بانک توانسته از دیجیتالی سازی خود هم نفع بهره وری داشته باشد و هم توانسته سوداوری خود را افزایش دهد و در بلندمدت بانک ایران زمین برنده ترین بانک در این اکوسیستم خواهد بود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: