کد خبر: ۲۰۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - 13 April 2023
طرح عرضه ربع‌سکه سهمیه‌ای در فاز اول متوقف شد. دو روز بعد از اینکه مرکز مبادله ایران از مردم خواست برای دریافت سکه سهمیه‌ای عجله نکنند و نگران محدودیت زمانی نباشند، پروژه فروش سکه با کد ملی متوقف شد.

طرح عرضه ربع‌سکه سهمیه‌ای در فاز اول متوقف شد. دو روز بعد از اینکه مرکز مبادله ایران از مردم خواست برای دریافت سکه سهمیه‌ای عجله نکنند و نگران محدودیت زمانی نباشند، پروژه فروش سکه با کد ملی متوقف شد.

۱۵ فروردین امسال ۱۱۲ قطعه ربع‌سکه با میانگین قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شد و مسعود توکلی، مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران به مردم اعلام کرد که به صرافی‌های طرف معامله با مرکز مراجعه و سکه‌های سهمیه‌ای را زیر قیمت بازار خریداری کنند.

پس از انتشار این خبر، متقاضیان از به فروش نرسیدن ربع‌سکه‌های سهمیه‌ای در کارگزاری‌های مورد تأیید مرکز مبادله خبر دادند و صرافی‌ها و کارگزاری‌های عامل فروش سکه در پاسخ به پیگیری‌های «راه پرداخت» اعلام کردند که از وجود ربع‌سکه‌ها بی‌خبرند و برخی دیگر تصریح کردند که ربع‌سکه‌ای با این نرخ در این صرافی مبادله نخواهد شد. دو صرافی‌ هم عرضه ربع‌سکه‌های ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را تأیید کردند، اما گفتند که تاکنون درخواستی نداشته‌اند.

مسعود توکلی، مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در پاسخ به پیگیری‌های راه پرداخت و در واکنش به این شرایط اعلام کرد که بعد از عمق‌گرفتن بازار نام صرافی‌ها منتشر خواهد شد. او همچنین از مردم خواست برای خرید این‌ سکه‌ها شتاب نکنند و نگران اتمام زمان و سهمیه هم نباشند.

توکلی پیش از این خطاب به مردم گفته بود که تا عمق‌گرفتن بازار صبر کنند اما تا آن زمان برای جلوگیری از هدررفت وقت و آگاهی از وضعیت صرافی پیش از مراجعه اول با صرافی نزدیک محل سکونت‌شان تماس بگیرند.

این سخنان در شرایطی طی روز‌های اخیر مطرح شد که امروز در نهایت مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اطلاعیه داد که با توجه به بازنگری در فرایند عرضه ربع‌سکه بهار آزادی در مرکز مبادله ایران، فروش ربع‌سکه متوقف شده و زمان و روش عرضه هم مشخص نیست.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که توکلی پیش از این اعلام کرد تعداد عرضه ربع‌سکه‌ها از ۳۰۰ هزار مقررشده فراتر خواهد رفت اما این روند شروع‌نشده متوقف شد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: