کد خبر: ۲۰۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - 12 April 2023
با تصمیم اعضای هیأت‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت، در جلسه تودیع و معارفه روز دوشنبه 21 فروردین‌ماه جاری، دکتر محمدمهدی تقی‌پور انوری به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شد.

با تصمیم اعضای هیأت‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت، در جلسه تودیع و معارفه روز دوشنبه 21 فروردین‌ماه جاری، دکتر محمدمهدی تقی‌پور انوری به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شد.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ مراسم توديع شهریار خلیلی؛ مديرعامل پيشين این شرکت و معارفه محمدمهدی تقی‌پور، مديرعامل جديد شرکت به‌پرداخت ملت با حضور برخی از اعضاي هيأت‌مديره این شرکت برگزار شد.

دکتر تقی‌پور که پیش از این مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی بوده است، دارای دكتري مهندسي صنايع با گرايش تحقيق در عمليات (Operations Research) از دانشگاه تربيت مدرس است. وی همچنین دارای مدرک کارشناسی مهندسي برق گرايش الكترونيك از دانشگاه صنعتي اميركبير، فوق ليسانس مخابرات ماهواره‌اي و سيار از University of Surrey با رتبه ممتاز است.

دکتر تقی‌پور که سابقه ٦ سال عضویت در هيات‌مديره شركت به‌پرداخت ملت را در کارنامه مدیریتی خود دارد، همچنین مدير فين‌تك و كيف پول همراه اول، مؤسس و رييس هيات‌مديره شركت پژندالكترونيك و مشاور بسياري از پروژه‌هاي فناوي اطلاعات در سازمان‌ها و وزارتخانه‌هايي همچون وزارت صمت بوده است.

ازجمله دستاوردهاي تقی‌پور در همراه اول مي‌توان به اخذ مجوزهای پرداخت‌سازي و پرداخت‌ياري، مديريت كيف پول همراه اول با بيش ٢٤ميليون كاربر، تاسيس شركت همراه لوتوس، آغاز پروژه اعتباردهي به مشتركين همراه اول و اتصال اولين كارت بانكي حلقه باز متصل به كيف پول (اوانو كارت) اشاره کرد. وي همچنین در سال 1400 اولين سيم كارت دايمي همراه اول را به كمك شركت ققنوس در اولين پلتفرم NFT ايراني به‌صورت «توكِن» براي فروش ارائه کرد كه بخشي از زنجيره پروژه بزرگ اعتباردهي به مشتركين همراه اول بود.

گفتنی است؛ دکتر تقی‌پور فعاليت خود را در صنعت پرداخت از سال ٩٠ از شركت جيرينگ آغاز کرده و طي اين سال‌ها، علاوه بر فعاليت‌هاي رسمي خود در كنار بسياري از استارتاپ‌هاي فين‌تك حضور داشته است.

لازم به ذکر است مهندس شهریار خلیلی که از دی ماه سال 1400 برای دومین بار به عنوان مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت انتخاب شده بود نیز با حکم دکتر رضا دولت آبادی مدیر عامل محترم بانک ملت به عنوان سرپرست مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت منصوب گردید.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: