کد خبر: ۲۰۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - 05 April 2023
با چابک‌سازی و زودبازده کردن سرمایه گذاری و عایدی آن در بخش مسکن می‌توان سطح سرمایه‌گذاری در این بخش را که به واقع موتور محرک اقتصاد کشور نیز هست و بسیاری از صنایع به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به ساخت مسکن هستند، به طور چشمگیری افزایش داد.

دکتر عسکری از افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی در سال 1402 تا سقف 750 میلیون تومان خبر داد.


پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا با اشاره به عملکرد‌ تسهیلاتی این بانک در سال 1401 گفت: بانک مسکن در سالی که گذشت سعی کرد سیاست تسهیلاتی خود را علاوه بر تامین مالی بخش مسکن به سمت ساخت مسکن با کیفیت و با استفاده از فناوری‌های روز و دانش بنیان هدایت کند. سطح تسهیلات کلی که بانک مسکن در این سال اعطا کرده بیش از 120 هزار میلیارد تومان است که به خوبی نشان می‌دهد به چه میزان این بانک در حوزه اختصاصی خود تاثیرگذار بوده و سطح سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به چه میزان رشد یافته است.


وی افزود: با چابک‌سازی و زودبازده کردن سرمایه گذاری و عایدی آن در بخش مسکن می‌توان سطح سرمایه‌گذاری در این بخش را که به واقع موتور محرک اقتصاد کشور نیز هست و بسیاری از صنایع به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به ساخت مسکن هستند، به طور چشمگیری افزایش داد.


دکتر عسکری با اشاره به سیاستگذاری بانک مسکن برای سال آتی گفت: با توجه به افزایش سطح سرمایه گذاری در بخش مسکن، بانک سیاست‌های تسهیلاتی خود برای سال پیش رو را با تغییراتی همراه کرده و اعطای تسهیلات مشارکت مدنی از محل منابع بدون سپرده به ازای هر واحد به اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس نوع ساخت و صلاحیت حرفه‌ای سازنده با افزایش روبرو شده است.


سرپرست بانک مسکن افزود: بر همین اساس سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت به 750 میلیون تومان افزایش یافته است که در سال گذشته سقف آن 600 میلیون تومان بود. همچنین سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سایر سازندگان به مبلغ 700 میلیون تومان افزایش یافت که در سال گذشته 550 میلیون تومان بود.


وی ادامه داد: سقف این تسهیلات در سایر استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 650 میلیون تومان به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای و 600 میلیون تومان به ازای هر واحد به سایر سازندگان افزایش یافته است. در سایر شهرها نیز سقف تسهیلات مشارکت مدنی به 600 میلیون تومان به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای و 550 میلیون تومان به ازای هر واحد به سایر سازندگان تغییر یافته است.


دکتر عسکری تصریح کرد: تسهیلات مشارکت مدنی برای احداث واحد مسکونی با توجه به پیشرفت فیزیکی ساخت واحدها اعطا می‌شود که در مرحله فنداسیون 10 درصد، اسکلت و سقف 40 درصد و سفت کاری و نازک‌کاری هر کدام 25 درصد از مبلغ این تسهیلات پرداخت می‌شود

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: