کد خبر: ۲۰۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 11 March 2023
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران از رونمایی سامانه‌های صندوق خبر داد و جزئیات پرداخت وام‌ها و تسهیلات صندوق را تشریح کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران از رونمایی سامانه‌های صندوق خبر داد و جزئیات پرداخت وام‌ها و تسهیلات صندوق را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، نعمت الله رضایی امروز با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن بازدید از مجموعه به تشریح اقدامات و برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در این بازدید از رونمایی سامانه‌های صندوق کارآفرینی امید خبر داد که بر اساس آن کل فرایند افتتاح حساب تا پرداخت تسهیلات صندوق در قالب سامانه صورت می‌گیرد.

رضایی در توضیح جزییات این سامانه‌ها اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که صندوق را به سمت دیجیتالی شدن و الکترونیکی کردن پیش ببریم به نحوی که تسهیلات صندوق با سهل‌ترین حالت ممکن انجام شود. به همین منظور اپلیکیشن‌ها و سامانه‌هایی را ایجاد کردیم که فردا در هیات مدیره از آنها رونمایی خواهیم کرد و از این طریق فرایند افتتاح حساب تا اعطای تسهیلات به شکل سامانه‌ای انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید صندوق همچنین از افزایش اختیارات استان‌ها در پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: در یکسال گذشته کاری که انجام گرفته این بوده که اختیارات مناطق خود را افزایش دادیم و برخی از رده‌های سازمانی را حذف کردیم که استانها اختیار بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشند و تضامین را هم سهل کردیم.

وی درباره سقف پرداخت تسهیلات و تضامین مورد نیاز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان را با یک ضامن، تا ۳۰۰ میلیون تومان را با دو ضامن و تسهیلات تا حداکثر یک میلیارد تومان را با ۵ ضامن به متقاضیان پرداخت می کنیم. خوشبختانه افرادی که عمدتا از طرح‌های تسهیلات خرد استفاده می‌کنند، در بازپرداخت تسهیلات هم بسیار همراهند و نسبت تسهیلات معوق و سررسید گذشته و مشکوک الوصول صندوق به کل باقیمانده تسهیلات ما زیر دو درصد و حدود ۱.۹ درصد است که این عدد،‌ عدد بسیار مطلوبی در مجموعه موسسات مالی و سیستم‌های مالی سراسر کشور به شمار می‌رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: