کد خبر: ۲۰۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 09 March 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک سینا در سال جاری تلاش کرده است در حوزه های مختلفی به مسئولیت اجتماعی خود بپردازد. یکی از این حوزه های مسئولیت اجتماعی که بانکها معتقدند در راستای ان اقدام می کنند، اعطای تسهیلات به افرادی خاص است.

بانک سینا در سال جاری تلاش کرده است در حوزه های مختلفی به مسئولیت اجتماعی خود بپردازد. یکی از این حوزه های مسئولیت اجتماعی که بانکها معتقدند در راستای ان اقدام می کنند، اعطای تسهیلات به افرادی خاص است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک سینا که به گفته مدیرعامل آن، در ماه‌های اخیر، از محصول محوری به سوی مشتری محور کرده و استراتژی خود را تغییر داده، در قالب عطای تسهیلات به افراد مختلف برای کمک به وضعیت آنها اقدام کرده است.

در واقع، تسهیلات به افراد کم برخوردار برای جبران کاستی های آنها، مهمترین اقدامات برای شروع دوباره آنهاست. این تسهیلات می‌تواند شرایط زندگی انها را تغییر دهد و باری از دوش انها بردارد. بر همین اساس بانک سینا در سال جاری به افراد مختلفی تسهیلات در قالب مسئولیت اجتماعی پرداخت کرده است.

موضوع از این قرار است که بانک سینا در حمایت از بخش‌‌های مختلف جامعه و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی تا پایان دی‌ماه سال جاری تعداد چهار هزار و 182 فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش بیش از پنج هزار و 750 میلیارد ریال پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 200 درصدی را تجربه کرده است.

این بانک همچنین، علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه‌های مختلف اقتصاد، به منظور حمایت ازمستاجران تا پایان دی‌ماه سال جاری شش هزار و 995 فقره وام به ارزشی بالغ بر سه هزار و 950 میلیارد ریال به صورت ودیعه مسکن به افراد فاقد مسکن پرداخت کرد. پرداخت وام کمک ودیعه مسکن به منظور کمک به اقشار آسیب‌پذیر و حمایت از مستاجران کم‌درآمد در جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد که از تیرماه 1401 در بانک سینا به اجرا درآمده و در این بازه زمانی تا پایان آبان ماه تعداد شش هزار و 376 فقره وام کمک ودیعه مسکن به مبلغ سه هزار و 563 میلیارد ریال پرداخت شده است. سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران یک میلیارد ریال، مراکز استان‌ها 700 میلیون ریال و سایر نقاط شهری 400 میلیون ریال است با دوره بازپرداخت 5 ساله است.

از طرف دیگر، پرداخت وام‌های تکلیفی و قرض‌الحسنه بانک سینا برای رفع مشکلات خانواده‌ها و بهبود وضعیت معیشت آنها همچنان ادامه داشته و برای تحقق اهداف مورد نظر، این بانک تا پایان دی‌ماه سال جاری در مجموع با پرداخت بیش از 17 هزار و صد و سی‌ویک فقره تسهیلات تکلیفی به ارزش بالغ بر 13 هزار و سیصدو هشتاد میلیارد ریال از اقشار مختلف مردم در زمینه‌های ازدواج، فرزندآوری، تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد و سازمان بهزیستی حمایت کرده است.

این بانک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و به منظور اجرای تکالیف بانک مرکزی در اجرای مفاد بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1401و نیز ایجاد بسترهای مناسب برای بهره‌مندی بیشتر مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، موضوع اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و کارفرمایان معرفی‌شده از سوی این سازمان‌ها را در دستور کار قرار داده است.

براین اساس این بانک طی مدت یادشده به مددجویان معرفی‌شده از سوی کمیته امام(ره)، طی هشت ماه، تعداد دو هزار و 343 فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ دو هزار و 45 میلیارد ریال و به مددجویان معرفی‌شده از سوی سازمان بهزیستی، 937 فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش 791 میلیارد ریال پرداخت کرده است. در همین دوره هشت ماهه، با توجه به رویکرد دولت در تحقق رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت خانوداه‌ها، بانک سینا، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه معیشتی و اشتغالزایی را در دستور کار قرار داده و در این راستا به هشت هزار و 259 متقاضی وام قرض‌الحسنه معیشتی و اشتغالزایی به ارزش دو هزار و 13 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: