کد خبر: ۲۰۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 02 March 2023
شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های آمریکایی تسلا و اسپیس ایکس، پس از دو برابر شدن قیمت سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۳، بار دیگر به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده است.

بانکداری ایرانی-شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های آمریکایی تسلا و اسپیس ایکس، پس از دو برابر شدن قیمت سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۳، بار دیگر به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های آمریکایی تسلا و اسپیس ایکس، پس از دو برابر شدن قیمت سهام تسلا از ابتدای سال 2023، بار دیگر به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده است.

ماسک پس از سقوط به رتبه دوم ثروتمندان جهان در اواخر ماه دسامبر، اکنون در صدر شاخص میلیاردرهای بلومبرگ قرار گرفته است.

بر اساس گزارش ها، ثروت این میلیاردر تا 27 فوریه در پایان بازارها به 187.1 میلیارد دلار رسید که 1.8 میلیارد دلار از ثروت برنارد آرنو، مالک شرکت LVMH بیشتر بود.

افزایش دارایی خالص ماسک به جهش مجدد قیمت سهام تسلا، شرکت سازنده خودروهای الکتریکی نسبت داده می شود که نسبت به پایین‌ترین سطح روزانه خود که در 6 ژانویه ثبت شده بود تقریباً دو برابر شده است.

به گفته این شبکه خبری، به دلیل نشانه‌های اخیر درباره بهبودی اقتصاد آمریکا و در بحبوحه روند کند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران مجدداً به سهام‌های پرریسک‌تر روی آورده‌اند.

علاوه بر این، تسلا پس از کاهش قیمت چندین مدل از خودروهای خود، از افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی سود برده است.

در آوریل گذشته، ماسک با ثروت 219 میلیارد دلاری برای اولین بار در رتبه بندی فوربس در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.

در آن زمان، این رئیس تسلا جایگزین جف بزوس، بنیانگذار آمازون شد، در حالی که آرنو در رتبه سوم قرار داشت.

در اوج ثروت خود در اواخر نوامبر، ثروت ماسک در حدود 340 میلیارد دلار بود، اما در اواخر دسامبر به 137 میلیارد دلار کاهش یافت.

ایلان ماسک به اولین کسی در جهان تبدیل شد که بیش از 200 میلیارد دلار ثروت از دست داده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: