کد خبر: ۲۰۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 28 February 2023
یک نشریه سوئیسی خبر داد که رئیس بانک مرکزی لبنان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار در ۱۲ حساب بانکی در سوئیس سپرده‌‌گذاری کرده است.

ایلنا: یک نشریه سوئیسی خبر داد که رئیس بانک مرکزی لبنان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار در ۱۲ حساب بانکی در سوئیس سپرده‌‌گذاری کرده است.

به گزارش «فرانس پرس» به نقل از نشریه «زونتاگستسایتونگ» سوئیس، در یکی از این موارد، ۲۵۰ میلیون دلار در حساب «رجا سلامه» برای «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان وجود دارد. این نشریه افزوده که این ۱۲ حساب در بانک‌‌های گوناگون سوئیس هستند و حواله به آنها توسط یک شرکت خارجی ثبت‌‌شده در جزایر «ویرجین» انجام شده ضمن اینکه مبالغ بسیاری تحت عنوان خرید ملک به چند کشور اروپایی منتقل شده است.

این در حالی است که در لبنان به اتهام اختلاس برای سلامه پرونده قضایی تشکیل شده و یک مقام مطلع تاکید کرده که سلامه و برادر و دستیارش متهم به اختلاس و پول‌‌شویی هستند. پیش از این چند کشور اروپایی از جمله سوئیس تحقیقاتی را درباره تخلفات مالی و خروج غیرقانونی پول از لبنان توسط سلامه آغاز کرده بودند.

رئیس بانک مرکزی لبنان که مدتی از وی به عنوان رئیس‌جمهور آینده این کشور یاد می‌شد، این اتهام را رد می‌‌کند. با وجود همه شکایت‌‌ها و پرونده‌ها و تحقیقات و ممنوع‌‌الخروج شدن ریاض سلامه (۷۲ ساله)، او همچنان از سال ۱۹۹۳ در منصب خود باقی مانده که یکی از طولانی‌‌ترین دوره‌های ریاست بانک مرکزی در جهان دانسته می‌شود. دوره مسوولیت او قرار است در مه ۲۰۲۳ پایان یابد و او اعلام کرده که تمایلی به تمدید دوره ریاست خود ندارد.

 

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: