کد خبر: ۲۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - 22 February 2023
مدیرعامل شرکت آوا در گفتگو با بانکداری ایرانی؛
ماموریت اصلی شرکت باشگاه وفاداری مشتریان است. مهمترین وظیفه نئوبانک هم ارزش افرینی برای بانک است که در بلند مدت خود را نشان میدهد فرآیند آن رصد می شود.

در دنیای امروز، عدم تحقق مفاهیم بانکداری نوین در بانک‌های سنتی از یک سو و بالا رفتن توقع مشتریان نسبت به خدمات بانکی از سوی دیگر، ارائه دهندگان و دریافت کنندگان سرویس‌های مالی را در سرتاسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع باعث ایجاد تحول در رویکرد برخی بانک‌ها و تولد مفهوم بانکداری باز یا Open Banking شده است.

به گزارش بانکداری ایرانی، در بانکداری باز، ارائه خدمات بانکی محدود و در انحصار بانک نبوده و بانک‌ها به عنوان بستری برای انجام امور بانکی معرفی می‌شوند. برای استفاده از خدمات بانکداری باز، نیاز است بین نرم افزار داخلی کسب و کار و سیستم متمرکز بانکی ارائه شده ارتباط برقرار شود که شرکت آوا این وظیفه را بر عهده داشته و یک روش امن و مناسبی را ارئه می کند.

امین رضا ریاضتی، مدیرعامل شرکت آوا با بیان مطالب فوق در ادامه به بانکداری ایرانی اظهار کرد: بر همین اساس، شرکت آوا پس از بررسی طرح کسب و کار پیشنهادی و ارزیابی آن و پس از مشخص شدن نوع و سطح همکاری، دسترسی‌های لازم را برای شرکای تجاری ایجاد کرده و تا زمان راه‌اندازی خدمات بانکی آن‌ها را همراهی می‌کند. شرکت آرمان وفاداری آریا با برند آوا که بانک ایران زمین سهامدار آن است، از شرکت های هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین است . همچنین این شرکت ، تنها شرکت از شرکت های هلدینک است که خود شرکت زیرمجموعه دارد. که در حوزه نئوبانک مشترک کار می کند به نام فردا بانک.

او در خصوص ماموریت شرکت گفت: ماموریت اصلی شرکت باشگاه وفاداری مشتریان است. مهمترین وظیفه نئوبانک هم ارزش افرینی برای بانک است که در بلند مدت خود را نشان میدهد فرآیند آن رصد می شود و بصورت هفتگی و ماهیانه خروجی ان مورد بررسی قرار می گیرد. باشگاه مشتریان بانک بصورت کامل رصد می شود و به بانک ایران زمین کمک می کند تا در این حوزه موفق تر عمل کند.

ریاضتی افزود: دروواقع، شرکت آوا به عنوان بازوی مشتری مداری و دیجیتالی عمل می کند که برای جذب مشتری جدید و نگهداری مشتریان قدیمی تلاش می کند و می توان گفت که آوا بالاسری نئوبانک است.

مدیرعامل آوا در خصوص مزیت رقابتی نئوبانک برای بانک ایران زمین توضیح داد: روش نئوبانک ایران زمین با بقیه بانکها متفاوت است. به عنوان مثال در اغلب بانکها ، نئوبانک تحت اختیار صد درصدی بانک مادر قرار دارد. یعنی مدیران سلسه مراتبی زیادی دارند .نمونه نئوبانک ایران زمین از یک نمونه آلمانی الگو برداری شده که به همه برندهای ان کشور سرویس می دهد. بنابراین، مزیت رقابتی نئوبانک ایران زمین این است که به هر صنعتی اجازه داده می‌شود تا شخصی سازی کرده و اطلاعات خود را استفاده کند. مثلا های وب کارهای خودش را شخصی سازی کرده است. و یک سوپراپلیکیشن مالی خوبی را در اختیار گرفته است.

ریاضتی در خصوص همکاری با های وب گفت: یکی از اقدامات اوا "فردا بانک" است که محصول همکاری مشترک شرکت آوا و هلدینگ های‌وب است. چشم انداز این همکاری کسب سهمی از بازار نوین خدمات مالی از طریق ارائه سوپراپلیکیشن فردا با تمرکز بر تلفیق خدمات بانکی با سایر صنایع و ارائه محصولات نوآورانه می‌باشد. برخی از خدمات قابل ارائه در این سوپر اپلیکیشن عبارتند از خدمات بانکی و پرداختی، خدمات سهام‌داری و بورس، فروش بیمه، فروش محصولات ISP و زیرساخت، خدمات سازمانی و ویژه. در این چشم‌انداز توجه ویژه‌ای به خریدهای اعتباری و پس‌پرداخت، خریدهای اقساطی و پرداخت تسهیلات، برنامه‌های وفاداری، گردش مالی در شبکه پذیرندگی هلدینگ های‌وب، ترکیب خدمات بانکی با بورس، بیمه و معرفی سرویس‌های نوآورانه مرتبط، شخصی‌سازی خدمات بانکی درون سازمانی های‌وب و ارائه خدمات بانکداری اختصاصی به سازمان‌های دیگر شده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: