کد خبر: ۲۰۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - 20 February 2023

صندوق سرمایه گذاری درین بهابازار، پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری خود را از طریق فرابورس ایران شروع کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، صندوق درین بهابازار با نماد درین، از نوع صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت است که سرمایه آن حداقل 100 میلیارد ریال و حداکثر یک هزار میلیارد ریال است که 7 دی ماه سال جاری در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

صندوق جدید بازار سرمایه با نماد "دُرین" با درآمد ثابت نوع دوم بوده و حداقل سود مؤثر سالانه، ۲۶ درصد تعیین شده است. همچنین واحدهای این صندوق معاف از مالیات بوده و دارای مزیت هایی مانند نقدشوندگی بالا، سود روزشمار بدون نرخ شکست با هر مبلغ سرمایه‌گذاری و قابل معامله در سامانه‌های تمام کارگزاری‌ها است.

قیمت هر واحد این صندوق هزار تومان بوده و با توجه به وجود ۲ میلیون واحد ممتاز، حداکثر ۹۸ میلیون واحد قابلیت پذیره نویسی دارد.

این پذیره نوسی از روز یکشنبه 30 بهمن ماه 1401 شروع شده است و به مدت چهار روز کاری تا روز سوم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

آغاز پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری درین بهابازار

 

این گزارش می افزاید : صندوق‌های درآمد ثابت، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که بین 75 درصد تا 100 درصد دارایی‌های آن‌ها به سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت، سپرده بانکی، گواهی سپرده بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت اختصاص می‌یابد، و بین 0 تا 25 درصد با توجه به نوع صندوق با درآمد ثابت و تشخیص مدیر در سهام سرمایه‌گذاری می‌گردد. از این‌رو این نوع از صندوق‌ها مناسب سرمایه‌گذارانی است که پذیرای ریسک کمتری می‌باشند.

 

 

 

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: