کد خبر: ۲۰۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 19 February 2023
مدیرعامل بیمه تعاون به بانکداری ایرانی خبر داد
در سال های اخیر، شرکت بیمه تعاون روند رو به رشدی را در تحقق سودآوری و تولید حق بیمه تجربه کرده و طی شش سال 870 درصد رشد داشته و بر همین اساس، طی 11 ماه 15 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد.

افزایش سرمایه برای دریافت مجوزاتکاییدر سال های اخیر، شرکت بیمه تعاون روند رو به رشدی را در تحقق سودآوری و تولید حق بیمه تجربه کرده و طی شش سال 870 درصد رشد داشته و بر همین اساس، طی 11 ماه 15 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد.

یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون در نشستی خبری، در پاسخ به خبرنگار بانکداری ایرانی در خصوص دریافت مجوز اتکایی اظهار کرد: زمانی که دنبال دریافت مجوز اتکایی بودیم میزان سرمایه مورد نیاز 500 میلیارد تومان بود. بر همین اساس اقدام کردیم تا افزایش سرمایه 500 میلیارد برسد افزایش سرمایه انجام شد مجوز بورس، مجوز بیمه مرکزی و از وزارت تعاون هم باید مجوز گرفت. سپس مجمع باید برگزار شود. وقتی کارها به سرانجام رسید مبلغ سرمایه مورد نیاز برای مجوز اتکایی شد 800 میلیارد تومان و برای کسب مجوز اتکایی باید یک افزایش سرمایه جدیدی انجام شود.

او در خصوص افزایش جدید سرمایه شرکت برای دریافت مجوز اتکایی ، به بانکداری ایرانی گفت: برای اینکه مجوز اتکایی را در سال آتی دریافت کنیم، افزایش سرمایه جدیدی را در دستور کار قرار دادیم و احتمالا از 500 میلیارد تومان، سرمایه شرکت را به هزار میلیارد تومان می رسانیم تا به راحتی بتوانیم مجوز اتکایی را دریافت کنیم.

عملکرد بیمه تعاون
مدیر عامل بیمه تعاون در ادامه این نشست خبری ، در خصوص عملکرد شرکت اظهار کرد: شرکت بیمه تعاون در کمتر از 11 ماهه سال بیش از 15000 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که 10 برابر کل حق بیمه تولیدی در سال 1395 است، به طوریکه ظرف شش سال رشد 870 درصدی را تجربه کرده است.

وی همچنین بر مدیریت و ارزیابی مطلوب در توزیع جغرافیایی ریسک ها در سراسر کشور تاکید کرد.

وی افزود: سهم بیمه‌های زندگی این شرکت تنها در سال جاری از پنج درصد به 17 درصد افزایش یافته است.

استراتژی شرکت
مظلومی با بیان اینکه بیمه تعاون در کنار تولید حق بیمه وکسب سهم بازار، سود آوری را اولویت خود قرار داده است به استراتژی شرکت متبوعش در حوزه فروش اشاره کرد و گفت: استراتژی و سیاست گذاری هر شرکت بیمه ای ابتدا باید سود آوری و در کنار آن تولید حق بیمه و کسب سهم بازار باشد. تمرکز بیمه تعاون بر پرتفوهای سودآور بوده و تلاش کرده سهم بازار هر رشته بیمه ای را در سبد پرتفوی خود به تعادل برساند در همین راستا افزایش سهم بیمه های زندگی از 5درصد در سال 95 به 17 درصد در سال 1401 از جمله دستاوردهای اتخاذ استراتژی ترکیب متوازن پرتفوی می باشد.

ارتقا در جایگاه شرکت در صنعت بیمه
مدیر عامل شرکت بیمه تعاون با اشاره به اینکه بیمه تعاون توانسته از نظر سهم بازار هر سال جایگاه خود را در صنعت بیمه ارتقا دهد، گفت: بیمه تعاون بر تقسیم جغرافیایی پرتفوی مبتنی بر ارزیابی و مدیریت ریسک تاکید دارد به طوریکه معتقد هستیم باید توزیع بهینه و مطلوبی از ریسک در سراسر کشور داشته باشیم.

روند سودآوری مناسب شرکت

مدیر عامل بیمه تعاون در ادامه یادآور شد:روند سود آوری بیمه تعاون طی سال های 1395 تا 1400 افزایشی بوده و در سال 1401 هم این روند ادامه خواهد یافت.
وی در ادامه به دلایل سودآوری بیمه تعاون اشاره کرد و گفت:روند ضریب خسارت بیمه تعاون کاهشی بوده و این امر باعث شده، مدار سود آوری در بیمه تعاون روند افزایشی پیدا کند در همین راستا ضریب خسارت شرکت در سال ۱۴۰۱ به پایین تر میزان خود در صنعت بیمه رسیده است.


کارمزهای تاسف بار
مظلومی در خصوص وضعیت کارمزدها تصریح کرد: میانگین کارمزدها را وقتی در شبکه فروش تقسیم می کنیم، تاسف‌بار است و باید برای این مسئله چاره‌ اندیشی شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: