کد خبر: ۲۰۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - 16 February 2023
مشاور وزیر راه و شهرسازی:
ایسنا/فارس مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه مددجویان نهادهای حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن، خانه‌دار می‌شوند، گفت: بخشی از منابع این هدف، توسط بهزیستی و کمیته امداد و بخشی از محل تسهیلات تامین می‌شود.

بانکداری ایرانی- ایسنا/فارس مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه مددجویان نهادهای حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن، خانه‌دار می‌شوند، گفت: بخشی از منابع این هدف، توسط بهزیستی و کمیته امداد و بخشی از محل تسهیلات تامین می‌شود.

سید حسین میرشفیع، در همایش فرمانداران استان فارس در شیراز افزود: در بحث تامین زمین هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد تا زمین مورد نیاز نیز به سرعت تامین شود.

به گزارش ایسنا به نقل از راه و شهرسازی فارس، میرشفیع گفت: تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر از مددجویان استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد فقط ۱۰ هزار نفر مدارک خود را تکمیل کرده اند و ۲۰ هزار نفر دیگر به رغم واجد شرایط بودن، اقدامی برای تکمیل مدارک انجام نداده‌اند.

تناسب بازپرداخت تسهیلات با توان افراد

مشاور وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به حذف شرط آورده اولیه برای مددجویان افزود: این نگرانی نیز وجود داشت که به ویژه افراد ضعیف نتوانند اقساط تسهیلات را پرداخت کنند که بنا شد این اقساط به شکل پلکانی و متناسب با حداقل حقوقی که دولت برای این افراد تامین می کند دریافت شود.

میرشفیع افزود: همچنین این امکان وجود دارد که مقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مورد تقاضای خود را از شهرهای بزرگ به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها منتقل کرده و از امتیازات آن از جمله تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شوند.

وی گفت: امروز در استان فارس در بحث تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به جز در چند شهر در سایر شهرها مشکلی نداریم و اما در برخی روابط اداری برای انجام کرد مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با حل این مشکلات شاهد شتاب گرفتن روند اجرای طرح ها و پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در این استان باشیم.

تعیین تکلیف راه‌های روستایی و پرخطر

مشاور وزیر راه و شهرسازی، یکی از موضوعات مهم در دستور کار این وزارتخانه را تعیین تکلیف راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار دانست و گفت: در این زمینه هرچه از ظرفیت مشارکت های مردمی استفاده شود ما نیز به شکل خارج از نوبت و بدون محدودیت در تامین قیر و ماشین آلات راهداری مشارکت خواهیم کرد تا پرونده راه این روستاها بسته شود.

میرشفیع افزود: با توجه به اینکه فارس در بحث حوادث جاده ای از استان های پرحادثه است، رفع مشکلات این حوزه هم از طریق اجرای طرح های مشارکتی و انجام اقداماتی با هزینه های کم ممکن است و سازمان راهداری هم موظف است که آنجا که مشکل مربوط به راه است نسبت به رفع آن اقدام کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش حوادث رانندگی از مواردیست که مردم تمایل دارند در ان همکاری کنند، افزود: همچنین یک سری پروژه های نیمه تمام در حوزه راه در استان در جال اجرا است که حتی المقدور باید به جای تعریف و آغاز پروژه های جدید، تلاش شود این پروژه های نیمه تمام تکمیل شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: