کد خبر: ۲۰۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - 11 February 2023
نماینده مجلس با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها با وزارت راه و شهرسازی، گفت:علاوه بر اقشار کم‌درآمد، طبقه متوسط جامعه نیز با چالش جدی تامین سرپناه مواجه هستند.

 بانکداری ایرانی- نماینده مجلس با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها با وزارت راه و شهرسازی، گفت:علاوه بر اقشار کم‌درآمد، طبقه متوسط جامعه نیز با چالش جدی تامین سرپناه مواجه هستند.

به گزارش تسنیم، رسول فرخی میکال یادآور شد: یکی از وعده های بسیار مهم دولت سیزدهم اجرای "قانون جهش تولید مسکن" و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود که امیدهای بسیاری را در میان مردم ایجاد کرد. اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و ناهماهنگی در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی سرعت پیشرفت کار کُند و با موانعی رو برو شده است.

وی با بیان این‌که یکی از چالش‌های اساسی طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین و پرداخت تسهیلات بانکی است، افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی دارای زمین مانند منابع طبیعی و اوقاف همکاری مناسبی با وزارت راه و شهرسازی ندارند.

وی ادامه داد: از این رو رئیس جمهور باید با ایجاد هم افزایی، دستگاه‌ها را به میدان آورده و ملزم به اجرای قانون کند چرا که طبق قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌هایی اجرایی مکلفند اراضی تحت مالکیت خود را به درخواست وزارت راه و شهرسازی برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار این وزارت خانه قرار دهند.

فرخی میکال با تاکید بر این‌که به دلیل عدم ساخت مسکن در سال‌های گذشته و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار ملک، با رشد فزاینده و سرسام آور اجاره بها مواجه هستیم، تصریح کرد: گرانی اجاره خانه داد مردم را در آورده است. امروز نه تنها اقشار کم درآمد، بلکه طبقه متوسط جامعه نیز با چالش جدی برای تامین سرپناه مواجه هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: برای برون رفت از مشکلات، رئیس جمهور باید مسئولان را وارد میدان کرده و با ایجاد هماهنگی وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را محقق کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: