کد خبر: ۲۰۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - 22 January 2023
در حوزه ارزش مالکانه که مطالبه بیش از ۱۰ ساله است، باید قیمت روز دارایی هایی که در گذشته خریداری شده احصا شود و به همه معلمین سهام خودشان را ارائه کنیم. در فرآیند بورسی شدن قرار داریم و پیش بینی می شود این فرآیند یک سال زمان ببرد که تاکنون نیمی از این زمان گذشته است.

مرکزی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از اخذ مجوز احیای بانک سرمایه مختص معلمین خبر داد.

حمیدرضا نجفی‌پور کردی دوم بهمن ماه در جریان سفر به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از شرکت ماشین سازی اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از مجموعه های اقتصادی وزارت آموزش و پرورش است که مشکلاتی در گذشته داشته است، اما با مسئله شناسی، مسائل درک و فهم شده است و باید برنامه هایی مناسب با رویکرد انقلابی ذیل نگاه عالمانه رییس جمهوری برای برون رفت از مسائل تدوین شود.

وی افزود: در ۱۰ حوزه اساسی برای معلمین برنامه ریزی شده است که مهمترین آن احیای بانک سرمایه مختص معلمین است، با ظرفیت سازی در درون حاکمیت، مجوز احیای آن اخذ شده است و بخش قابل توجهی از بدهی های بزرگ در حوزه جرائم اضافه برداشت به مبلغ بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بخشیده شده و اقدامات برزگی در مسیر احیای این بانک در جریان است.

نجفی پور کردی اضافه کرد: در حوزه ارزش مالکانه که مطالبه بیش از ۱۰ ساله است، باید قیمت روز دارایی هایی که در گذشته خریداری شده احصا شود و به همه معلمین سهام خودشان را ارائه کنیم. در فرآیند بورسی شدن قرار داریم و پیش بینی می شود این فرآیند یک سال زمان ببرد که تاکنون نیمی از این زمان گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه طی تعامل با دولت سیزدهم، تعیین تکلیف بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات سنواتی صندوق در دستور کار قرار گرفته است و امید است که در لایحه بودجه ۱۴۰۲، مطالبات پنج هزار میلیارد تومانی صندوق در فرآیند وصول قرار گیرد، گفت: در بخش های مختلف که معلمین انتظار دارند از جمله توجه به معیشت در دوره خدمتی و بازنشستگی، طراحی های خوبی انجام شده و گام های اولیه این برنامه ها برداشته شده است. در بحث بیمه عمر، خدمات خودرویی اقساطی، تامین کالا و مسکن نیز در تعامل با دولت، وزارت آموزش و پرورش و بانک مسکن اقداماتی شکل گرفته و امید است که اوایل سال آینده در بخش مسکن رهاوردی برای معلمین داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه در این بازدید از شرکت ماشین سازی بخشی از مسائل و مشکلات مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: تیم مدیریتی جدید در شرکت حاضر شده است و درصددیم برای مشکلات موجود در حوزه توسعه، تامین منابع، بازار فروش، ظرفیت سازی داخل استان و صندوق برنامه ریزی شود چراکه باید این صنعت در پهنه اقتصاد کشور نقش آفرینی داشته باشد، همچنین توسعه مراکز آموزشی و مهارتی از اهدافی است که مدنظر قرار گیرد.

وی در خصوص نوسازی تجهیزات و ماشین آلات موجود در شرکت، بیان کرد: قطعا با رویکرد ارتقای بهره وری، نوسازی ماشین آلات را خواهیم داشت و باید مبتنی بر خلاقیت و نوآوری، کارهای بزرگی شکل گیرد. در حال حاضر سهم تولیدات دانش بنیان این مجموعه صنعتی کم است و باید برای ارتقای این بخش هدفگذاری کرد. جوانان نخبه را باید در قالب یک زنجیره به کار بگیریم تا برای دانش بنیان شدن مجموعه کمک کنند و تیم مدیریت نیز باید چنین رویکردی را دنبال کند.

استان مرکزی نیازمند توسعه ظرفیت های آموزش مهارتی است

به گزارش ایسنا، در این بازدید استاندار مرکزی گفت: شرکت ماشین سازی اراک به عنوان یک ابر صنعت و صنعت صنعت ساز جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه تصریح کرد: در این بازدید روند پیشرفت پروژه های سفارش داده شده به ماشین سازی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه کار باید اقداماتی انجام گیرد، باید اقداماتی در روند نوسازی تجهیزات شرکت صورت گیرد. این نوسازی باید مبتنی بر ظرفیت نخبگان شرکت و کشور صورت گیرد و برای ارتقای شرکت از ظرفیت های خارجی نیز باید مبتنی بر درآمد شرکت، اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مسلما استفاده از تمام ظرفیت شرکت، ارتقای درآمد را به همراه دارد، گفت: تقریبا یکی از اسثتنایی ترین کارگاه های کشور از نظر ابعاد و مدیریت یکپارچه را در ماشین سازی شاهد هستیم و باید مجموعه صنایع کشور و پروژه های نفت و گاز و نیروگاه و پروژه های مرتبط با ماشین سازی وارد مدار شوند. این شرکت با روند کنونی به زودی به نقطه ای جلوتر از نقطه شکوفایی گذشته خود می رسد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در این سفر توافق شد که هنرستان جوار صنعت به منظور ارتقا و بهبود مرکز آموزش علمی و کاربردی ماشین سازی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان فعال شود، استان مرکزی به عنوانی یکی از قطب های صنعت کشور، به شدت نیازمند توسعه ظرفیت آموزش های مهارتی در تمام سطوح است.

ماشین سازی با ۲۵ درصد ظرفیت فعال است

در جریان این بازدید مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک بیان کرد: ماشین سازی ظرفیت خالی بسیاری دارد و امروز با ۲۵ درصد ظرفیت فعال است.

سرایی با بیان اینکه قرارداد جاری شرکت در حال حاضر ۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: شرکت طبق ظرفیت موجود می تواند تا بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان قرارداد کاری منعقد کند. تولیدات ماشین سازی عملا از خروج ارز جلوگیری کرده است، تجهیزات فرآیندی پتروشیمی ها تا سال گذشته از اروپا و چین و کره وارد می شد اما امروز این تجهیزات توسط ماشین سازی اراک در حال تولید است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تاسیسات بندری، نفتی و انرژی های نوین در شرکت ماشین سازی قابل تولید هستند، بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که از واردات جلوگیری و از ظرفیت های داخلی استفاده شود. امروز بسیاری از تجهیزات وارداتی قابلیت ساخت توسط شرکت هایی مانند ماشین سازی اراک را دارد و باید بر توسعه ساخت داخل تمرکز کرد.

نگار کریمی
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: