کد خبر: ۲۰۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 08 January 2023
بر اساس گزارش شاپرک در آذر 1401، رتبه دوم در حوزه تراکنش و مبلغ بین شرکت‌های پرداخت به شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش تعلق داشت.

رشد آرام رتبه جهانی پرداخت الکترونیک سامان سامان در سطح جهانیبانکداری ایرانی - علی سوری ؛  بر اساس گزارش شاپرک در آذر 1401، رتبه دوم در حوزه تراکنش و مبلغ بین شرکت‌های پرداخت به شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش تعلق داشت.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  این شرکت سهم 19.44 درصدی تعداد تراکنش و سهم 16.67 درصدی مبلغ تراکنش را به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال‌های اخیر، در هر دو حوزه تعداد و مبلغ، همواره رتبه اول یا دوم را کسب کرده است . نیلسون ریپوتر اخیراً رتبه جالب‌توجهی را به "سپ" داده است. در همین راستا، در ابتدای امسال یک گزارشی منتشرشده بود که در راستای گزارش نیلسون در سال گذشته دارد. از ابتدای امسال گزارش شد که سپ با اختصاص 38.24 درصد از تراکنش‌های موبایلی کل جامعه در ابتدای سال 1401 توانست رتبه نخست تراکنش‌های موبایلی را همانند گذشته کسب کند. این گزارش همچنین از رشد 20.58 درصدی مجموع تراکنش‌های موبایلی سپ در ابتدای سال نسبت به سال گذشته نوید می‌‎دهد.

این اتفاق در حوزه شاپرک که 8334 هزار میلیارد ریال تراکنش با تعداد سه هزار و 768 میلیون تراکنش دارد، نشان از موفقیت سامان کیش دارد . این شرکت در بررسی‌های خارجی نیز رتبه قابل‌توجهی را کسب کرده است. چراکه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)، موفق به کسب رتبه سیزدهم جهان در بین شرکت‌های صنعت پرداخت در سال 2021 شد.

بر اساس این گزارش، بر اساس نشریه نیلسون ریپورت، این شرکت با 7،7 میلیارد تراکنش و دو پله صعود نسبت به سال گذشته، موفق به کسب رتبه سیزدهم جهان و اول ایران در بین شرکت‌های صنعت پرداخت در سال 2021 شد. نشریه نیلسون ریپورت تعداد تراکنش‌های سال 2021 را نزدیک به 417 میلیارد تراکنش اعلام می‌کند و از رشد 17،9 درصدی تعداد تراکنش‌ها به نسبت سال گذشته خبر می‌دهد. همچنین این نشریه در گزارش پیشین خود، شرکت‌های صنعت پرداخت در منطقه MEA را مورد بررسی قرار داده و سپ را به‌عنوان برترین شرکت این منطقه معرفی کرده بود.

شرکت الکترونیک پرداخت در سه سال مورد بررسی رشد قبال توجهی را تجربه کرده و از آرام آرام رتبه‌های خوبی را از آن خودکرده است؛ چراکه در سال 2019 رتبه 16، در سال 2020 رتبه 15 درصد و در سال 2021 رتبه 13 را کسب کرد. طبق آخرین نتایج نیلسون ریپورت در سال 2021، شرکت پرداخت الکترونیک سامان ایران در میان 50 شرکت برتر دنیا رتبه 13 را کسب کرده است. پرداخت الکترونیک سامان در گزارش 2020 نیلسون رتبه 15 را داشت و حالا توانسته با ارتقای دو رتبه از دیگر شرکت ایرانی هم پیشی بگیرد. در واقع در سال های پیش رو سپ می تواند در حوزه پرداخت افتخاری برای ایران در سطح جهانی کسب کند.

رشد آرام رتبه جهانی پرداخت الکترونیک سامان سامان در سطح جهانی

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: