کد خبر: ۲۰۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 19 December 2022
سپرده های مشتریان بانک ایران زمین در پایان شش ماهه ابتدای سال با ۱۰ درصد رشد به بیش از ۵۰.۰۰۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

سپرده های مشتریان بانک ایران زمین در پایان شش ماهه ابتدای سال با ۱۰ درصد رشد به بیش از ۵۰.۰۰۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

بانک ایران زمین که دارای نماد بورسی وزمین است و با سرمایه 4.000 میلیارد ریالی در بازار سرمایه کشور فعالیت می کند، در پایان نیمه اول سال جاری جمع دارایی های خود را به بیش از 533.169 میلیارد ریال رسانده است.

در عین حال، دارایی های ثابت مشهود این بانک خصوصی بازار سرمایه ای، 20 درصد نسبت به مقطع مشابه سال گذشته بیشتر شده و به حدود 6.684 میلیارد ریال رسیده است.

دارایی های نامشهود وزمین نیز رقمی بیش از 3.215 میلیارد ریال را به ثبت رسانده است.

سپرده قانونی بانک ایران زمین نیز در پایان ماه ششم سال جاری رقمی نزدیک به 88.849 میلیارد ریال و سایر دارایی های آن نیز بیش از 262.864 میلیارد ریال گزارش شده است.

گزارش منتشرشده از سوی وزمین روی سامانه کدال سازمان بورس حاکی از آن است که این بانک رو به روی شاخص تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیردولتی، رقمی بالغ بر 89.201 میلیارد ریال را درج کرده و سرمایه گذاری این بانک خصوصی در سهام و سایر اوراق بهادار هم در شش ماهه امسال بیش از 13.089 میلیارد ریال بوده است.

در عین حال آمار منتشره نشان می دهد که بانک ایران زمین از محل تسهیلات اعطایی بالغ بر 1.079.552 میلیارد ریال دریافت نقدی داشته که از رشد 225 درصدی در این زمینه حکایت دارد.

وزمین در پایان فصل گرم تابستان امسال از فروش دارایی های ثابت مشهود خود نیز نزدیک به 117 میلیارد ریال و از محل فروش دارایی های نامشهود بیش از 85 میلیارد ریال در صورت های مالی خود منظور کرده که رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

خالص افزایش در موجودی نقدی بانک ایران زمین نیز در شش ماهه ابتدای سال جاری 102 درصد رشد داشته و مانده موجودی نقدی آن در پایان سال هم 25 درصد بیشتر شده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: