کد خبر: ۲۰۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 18 December 2022
این روزها برای شهروندانی که با مشکلات زیاد اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، دریافت وام یکی از بهترین راه برای فرار از مشکلات است.

این روزها برای شهروندانی که با مشکلات زیاد اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، دریافت وام یکی از بهترین راه برای فرار از مشکلات است. تسهیلات خرید کالا، وام‌های ضروری و دیگر طرح‌هایی که برای آسان‌تر کردن مسیر دریافت این تسهیلات از سوی بانک‌های بزرگ طراحی‌شده‌اند، همگی برای کم کردن مشکلات مردم است.

به گزارش بانکداری ایرانی ،دراین‌بین سه بانک بزرگ بورسی و خصوصی یعنی بانک ملت، تجارت و صادرات، به دلیل داشتن شرایط مناسب مالی توان پرداخت تسهیلات بهتری نسبت به دیگر بانک‌ها دارند . طرح‌های مختلفی را این سه بانک در سال‌های اخیر اجرا کردند. در پایان برخی از تسهیلات لوازم‌خانگی نیز تشریح شده‌اند.

شرح برخی از تسهیلات مهم بانک ملت
تسهیلات با سامانه فرابانک ملت شاید یکی از مهم‌ترین طرح‌های بانک ملت باشد. بانک ملت باهدف تسهیل و تسریع در فرایند محصولات اعتباری برای رفع نیازهای شخصی مشتریان، سامانه هوشمند تسهیلات فرابانک را طراحی کرده است تا مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعبه بتوانند ضمن دسترسی به امکان بررسی شرایط خود، در صورت احراز شرایط درخواست تسهیلات موردنظر را ثبت و پیگیری کنند. طرح تسهیلات فرابانک ملت، سودی 18 درصدی، مدت بازپرداخت 36 تا 60 ماهه، دارای مسدودی و سقف وام تا 200 میلیون تومان است . برای برخی از تسهیلات این سامانه نیاز به ایجاد میانگین حساب یا داشتن سپرده بلندمدت است. این وام بر اساس اعتبارسنجی نیز پرداخت می‌شود و مشتریان دارای رتبه اعتباری A در صورت احراز سایر شرایط می‌توانند تا سقف مبلغ 300 میلیون ریال در قبال ضمانت خود (بدون معرفی شخص دیگری به‌عنوان ضامن)، از تسهیلات بهره‌مند شوند.


ازجمله دیگر تسهیلات بانک ملت، وام فوری 120 میلیونی بانک ملت با بازپرداخت 10 ساله که ظاهراً سودی چهار درصدی از بابت این وام دریافت می‌کند. طرح تابش بانک ملت نیز ازجمله طرحای موفق یان بانک است که سقف ان 100 میلیون تومان و سود ان 18 درصدی است. انواع وام کارت اعتباری بانک ملت در سال 1401 چندین طرح را شامل می‌شود که عبارت از کارت اعتباری مرابحه که به کلیه اشخاص حقیقی تعلق می‌گیرد. سقف این وام 200 میلیون تومان است، کارت اعتباری فرهیختگان همان‌طور که از نامش پیداست به کلیه اساتید رسمی عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی تعلق می‌گیرد، کارت اعتباری جاب کارت که اشخاص حقیقیِ خریدارِ محصولات و خدمات تولیدکنندگان، تامین کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان بزرگ طرف قرارداد بانک که الزاماً عضو شبکه اعتباری پرداخت ملت (ملت شاپ) است، می‌توانند از این کارت استفاده کنند. شاپ کارت اعتباری بانک ملت به اشخاص حقیقی که خریدار واقعی کالا و خدمات هستند، تعلق می‌گیرد.

بانک تجارت چه طرح‌هایی را تاکنون اجرا کرد؟
بانک تجارت چندین طرح را قبلاً اجرا کرده و این روزها نیز طرح‌های زیادی را در دست اجرا دارد که مهم‌ترین آن طرح پویا بانک تجارت است که وامی 200 میلیون تومانی است که با سود 18 درصدی و تا سقف 60 ماهه پرداخت می‌شود. علاوه بر این بانک تجارت تسهیلات 300 میلیونی نیز پرداخت می‌کند که در طرح آنی است. نرخ سود تسهیلات آنی بانک تجارت با توجه به نرخ سود سپرده و میزان تسهیلات درخواستی، بین 4 تا 18 درصد متغیر است. ضمانت این وام نیز با مسدودی سپرده است و ابطال این سپرده قبل از سررسید منوط به تسویه کامل مبلغ وام است. این سپرده نیز به مشتریان سود پرداخت می‌کند. با این وجود مشتری می‌تواند با انتخاب خود سود پنج، 10 و 15 درصد دریافت کنند.همچنین طرح نیکان، سقف فردی اعطای تسهیلات در این طرح 50 میلیون تومان و نرخ کارمزد تسهیلات سالانه چهاردرصد است. لازم به ذکر است که واریز و برداشت از حساب در طول مدت سپرده‌گذاری امکان‌پذیر است. طرح دیگر طرح کریمان بانک تجارت است که بانک تجارت در قالب این طرح به هم‌وطنان اهل تسنن، خیرین و نیکوکاران، مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه تسهیلات ارائه می‌دهد. مشتریان ضمن نگهداری وجوه خود در حساب‌های قرض‌الحسنه ویژه می‌توانند افرادی را برای استفاده از تسهیلات با نرخ کارمزد دو درصد به بانک معرفی کنند. از دیگر طرح‌های بانک تجارت می توان به طرح زوج مهر اشاره کرد. سود طرح تسهیلاتی زوج مهر 15 درصد با دوره بازپرداخت 36 ماهه بوده که از همه شعب بانک تجارت در سراسر کشور قابل دریافت است.

بانک صادرات چه وام‌های می‌دهد
بانک صادرات نیز طرح‌های مختلفی را در دست اجرا دارد. یکی از طرح‌ها ، طرح سنا است در طرح سنا بانک صادرات می‌توان با ایجاد میانگین حساب حداقل دوماهه تا سقف 200 میلیون تومان تسهیلات با سود 10 درصد دریافت کنید.این وام 200 میلیونی به افرادی پرداخت می‌شود که دریکی از شعب بانک صادرات سپرده قرض‌الحسنه داشته باشند. مدت‌زمان مناسب خواب سپرده برای دریافت تسهیلات مذکور دو ماه اعلام‌شده است. سود این تسهیلات 10 درصد بوده و حداکثر مدت‌زمان بازپرداخت آن به 60 ماه می‌رسد. در این طرح می‌توانید تا 100 درصد میانگین حساب خود تسهیلات دریافت کنید. این وام به ضامن رسمی احتیاج دارد. متقاضیان تسهیلات مذکور نباید در سیستم بانکی بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند. طرح تسهیلاتی همیاران سپهر؛ کارت اعتباری خرید کالای بانک صادرات ازجمله طرح‌های دیگر است. این طرح تسهیلاتی که باکارت اعتباری عرضه می‌شود بر پایه عقد مرابحه است و متقاضیان از طریق بانک صادرات می‌توانند اقدام به دریافت این کارت اعتباری برای خرید لوازم‌خانگی از گروه انتخاب و شرکت اسنوا کنند. نرخ سود تسهیلات این قرارداد معادل 15 درصد و از روز انجام تراکنش تا پایان مهلت پرداخت (هفت روز پس از صدور صورتحساب) محاسبه سود به‌صورت روزشمار محاسبه می‌شود. همچنین از مقطع صدور صورتحساب، سود بر اساس تسهیلات مرابحه محاسبه می‌شود.

طرح 67 نیز طرحی قابل‌توجه است. بانک صادرات ایران از سال 97، شرایط دریافت تسهیلات در تمامی بخش‌های اقتصادی را با اجرای «سپرده کوتاه‌مدت طرح 67» تسهیل کرد که بر اساس آن، مشتریان می‌توانند با افتتاح «سپرده کوتاه‌مدت طرح 67»، منابع خود را با نرخ سود 7 درصد سالانه در شعب بانک صادرات ایران سپرده‌گذاری و در شرایط نیاز، حداکثر ظرف 48 ساعت، 80 درصد آن را با نرخ 6 درصد تسهیلات دریافت کنند. حمایت از تولید با طرح طراوت توسط بانک صادرات صورت می‌گیرد. طرح اعتباری ویژه تولید بانک صادرات ایران «طراوت» باهدف حمایت از استمرار تولید و ایجاد اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی کشور در سال 98 رونمایی شد. در قالب طرح طراوت، واحدهای تولیدی که محصولات خود را به‌صورت نسیه به خریداران درازای اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار صادره توسط شعب بانک صادرات ایران بفروشند، می‌توانند از تسهیلات ریالی در قالب عقد خرید دین استفاده کنند. همچنین مصرف‌کنندگان نهایی کالاهای تولید داخل نیز می‌توانند با دریافت کارت اعتباری از بانک صادرات ایران نیازهای خود را برطرف کنند.سود صفر در طرح تبسم است. در بانک صادرات ایران از امکان دریافت تسهیلات تا سقف دو میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی با نرخ سود صفر درصد با رونمایی از طرح «تبسم» (تسهیلات بدون سود مرابحه) فراهم‌شده است. متقاضیان حقیقی و حقوقی می‎توانند در چارچوب این طرح، با افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری بدون دسته‌چک، تا میزان 80 درصد مبلغ سپرده‌گذاری شده خود را با نرخ سود صفر درصد با مدت بازپرداخت حداکثر 60 ماهه ظرف حداکثر 48 ساعت و بدون ضامن از بانک صادرات ایران دریافت کنند.

برخی از طرح‌های لوازم‌خانگی برخی از بانک‌ها
خالی از لطف نیست که از لوازم‌خانگی بانک‌ها نیز توضیحی ارائه شود. یکی از طرح‌های مهم در صنعت بانکداری ایرانی ، طرح وام لوازم‌خانگی است که در سال‌های اخیر به دلیل وضعیت اقتصادی و گرانی کالاهای لوازم‌خانگی، این طرح موردتوجه شهروندان قرارگرفته است. برخی از این طرح‌ها که در چند سال اخیر موردتوجه بوده به شرح زیر است. (ممکن است که برخی از طرح‌ها این روزها فعال نباشند. )

­­­­­نام برخی از طرح‌های تسهیلاتی لوازم‌خانگی بانک‌ها

نام طرح‌ها

درصد سود تسهیلات

حداکثر تسویه ماهانه

مبلغ وام

بهین کارت سپه

18

36

50

تسهیلات خرید لوازم‌خانگی بانک آینده

18

36

125

تسهیلات کرونای بانک دی

18

36

50

حامی کارت‌بانک ملت

17

60

200

دی کارت‌بانک دی

15

36

30

شارپ کارت ملت

10

36

200

طرح انتخاب بانک سینا

4

60

100

وام فوری بانک رفاه

15

36

50

طرح انتخاب اقتصاد نوین

15

36

50

وام فوری و طرح حواله بانک حکمت

14

30

30

طرح خرید کالای ایرانی بانک توسعه تعاون

18

36

30

طرح رفاه کالا بانک رفاه

15

60

100

طرح طراوت بانک آینده

12

36

70

طرح فرزانه ارزش آفرین بانک دی

4

60

200

طرح قلب سفید بانک سپه

18

36

20

طرح همیاران بانک صادرات

15

36

50

طرح ویژ ه بانوان بانک دی

18

36

50

طرح یکتا کارت موسسه ملل

18

60

100

کارت اعتباری بانک پاسارگاد

12

36

200

کارت اعتباری ویژه فرهنگیان بانک دی

18

36

50

کالا کارت‌بانک مهر ایران

4

24

100

وارم خرید کالا طرح سرافراز بانک سپه

18

36

10

وام خرید کالا بانک آینده

18

60

200

وام فیروزه کارت‌بانک دی

7

36

30

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: