بنگاههای اقتصادی همواره بهمنظور معرفی بنگاه خود اقدام به ارائه آگهی میکنند. این تبلیغات برای پیشبرد اهداف سازمانی همواره کمک شایانی به بنگاه اقتصادی میکنند.
به گزارش بانکداری ایرانی، شرکتهای بیمه نیز برای معرفی شرکت خود ، تلاش میکنند با روشهای حرفهای و مختلفی به ارائه خدمات اقدام کنند.
در ششماهه نخست امسال نیز شرکتهای بیمه اقدام به معرفی محصول و شرکت خود کردند.یکی از نکات مهم در خصوص بررسی میزان هزینه تبلیغاتی شرکتهای بیمه و غیره میتوان به افزایش چند برابری در ششماهه دوم سال اشاره کرد.
شرکت بیمه آسیا بهعنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوصی، نسبت به وضعیت شرکت ظاهراً چندان میلی به تبلیغات ندارد. چراکه شرکتی شناختهشده است. شرکت بیمه آسیا در ششماهه نخست امسال مبلغ 90 میلیارد ریال هزینه تبلیغات داشت. درحالیکه در کل 12 ماه سال گشته رقم 217 میلیارد ریال هزینه کرده بود. بیمه آسیا در شش ماه نخست سال گذشته تنها 64 میلیارد ریال هزینه کرده بود.
شرکت بیمه کوثر اما تمایل زیادی دارد تا چهره خوبی از خود نشان داده و در شهریور امسال 371 میلیارد ریال برای تبلیغ شرکت هزینه کرد. این شرکت در سال 1400 مبلغ 752 میلیارد ریال هزینه کرد تبلیغاتی داشت.
بیمه ملت که سال گذشته کلاً دو میلیارد ریال هزینه کرده بود، امسال نیز طی ششماهه نخست سال تنها دو میلیارد ریال هزینه داشت که نشان از رشد این هزینه کرد دارد چراکه همانطور که اشاره شد در شش ماه دوم این سرفصل هزینهای رشد چند برابری دارد.
یکی از موضوعاتی که در رسانههای داخل کشور جاافتاده این است که هزینه کرد برای تبلیغات موضوع گزافی است، این در حالی است که در تمام دنیا شرکتها و بنگاههای اقتصادی برای پیشبرد اهداف سازمانی اقدام بهصرف هزینهای برای معرفی شرکت و محصول میکنند و شرکتی در فضای کسبوکار خود موفق است که بتواند محصولات و شرکت را خوب معرفی کند. در دنیای کسبوکار، شرکتی بدون معرفی خود موفق نخواهد بود. اما متأسفانه اغلب رسانههای ایران که خود از همین تبلیغات رسانهای ارتزاق میکنند، مطالب انتقادی زیادی در این خصوص مینویسند که بعضاً هدف، کسب درامد بیشتر است.
این در حالی است که تجربه در تجارت جهانی نشان داده است که شرکتی موفق است که بتواند معرفی خوبی داشته باشد. در دنیای امروز برندهایی بزرگ مانند آمازون، فیس بوک، بیمه هرمس، بانک جی پی مورگان هم دست به تبلیغات گسترده میزنند این در حالی است که این شرکتها بهطور کامل در سطح جهانی در حوزه تخصصی و عمومی شناختهشده هستند اما برای کسب سهم بازار بیشتر به انواع تبلیغات دست میزنند.
درنهایت باید گفت که در صنعت بیمه ایران وضعیت تبلیغات ، وضعیت بغرنجی نداشته و به نظر معقول است.