کد خبر: ۲۰۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 12 November 2022
شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست‌شده در شهریور ماه۱۴۰۱ به عدد ۲/ ۴۵۸رسید که عدد شاخص مذکور در سال۱۴۰۰ معادل ۴/ ۱۸۱ بوده است.

ایسنا : طبق اعلام بانک مرکزی، در شش‌ماه نخست سال جاری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن ۸/ ۶۳درصد افزایش نشان می‌دهد. در شهریور ماه سال جاری حدود ۲۰میلیارد و ۲۳۰میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل معادل ۵/ ۵ و ۷/ ۳۳درصد افزایش یافت.

همچنین در ۶ماه سال۱۴۰۱، بالغ بر ۹۷میلیارد و ۷۷۰میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۸/ ۶۳درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین، در شهریور ماه سال جاری معادل ۵۹۱برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۶۲میلیارد و ۳۱۰میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست‌شده به ترتیب به اعداد ۷/ ۷۳ و ۹/ ۳۳۷ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۵/ ۲۹درصد کاهش و از نظر مبلغ نیز ۴/ ۷۳درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از نظر تعداد ۵/ ۲درصد کاهش و از نظر مبلغ نیز ۵/ ۱۴۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست‌شده در شهریور ماه۱۴۰۱ به عدد ۲/ ۴۵۸رسید که عدد شاخص مذکور در سال۱۴۰۰ معادل ۴/ ۱۸۱ بوده است. علاوه بر این، در ۶ماه سال جاری معادل ۳۳۵۲ برگ سفته و برات به مبلغی ۲۰۴میلیارد و ۵۷۰میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست‌شده به ترتیب به اعداد ۷/ ۶۹ و ۹/ ۱۸۴ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد و مبلغ به‌ترتیب ۵/ ۴ و ۲/ ۹۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

نگار کریمی
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: