کد خبر: ۲۰۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - 11 November 2022
یک فعال حوزه کار با اشاره به بالا بودن ظرفیت‌های اشتغال بخش های کشاورزی و گردشگری، راه اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی را به دلیل کم هزینه بودن به جوانان جویای کار توصیه کرد

 بانکداری ایرانی- یک فعال حوزه کار با اشاره به بالا بودن ظرفیت‌های اشتغال بخش های کشاورزی و گردشگری، راه اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی را به دلیل کم هزینه بودن به جوانان جویای کار توصیه کرد

فتح الله بیات در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های اشتغالزا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از اشتغال کشور متعلق به گردشگری است ولی متاسفانه گردشگری ما فعال نیست و به چشم نمی آید در حالی که باید آن را فعال و از ظرفیت‌های اشتغال آن استفاده کنیم.
وی گفت: هتل ها و رستوران ها و مراکز اقامتی این ظرفیت را دارند و می توان با فعل کردن مشاغل حوزه گردشگری اشتغال و ارزش‌افزوده بالایی ایجاد کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی استانها در کشاورزی قوی هستند و برخی دیگر در زمینه پرورش دام و طیور توانمندی دارند که می تواند به افزایش ظرفیت‌های اشتغال در کشور کمک کند.
این فعال حوزه کار از قالیبافی، تولید صنایع دستی و پرورش زنبور عسل به عنوان مشاغلی نام برد که لاوه بر زود بازده بودن ار ظرفیتهای بالای اشتغال برخوردارند.
بیات در پایان راه اندازی مشاغل خانگی و خرد را با توجه به پایین بودن سرمایه و هزینه به جوانان جویای کار و فارغ للتحصیلان پیشنهاد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: