کد خبر: ۲۰۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 30 October 2022
معاون وزیر راه از پیشرفت ۸۸ درصدی عملیات راهسازی در باند رفت منطقه دوم آزادراه تهران- شمال خبر داد و ابراز امیدواری کرد این منطقه از آزادراه تهران- شمال تا پایان سال افتتاح شود.

بانکداری ایرانی- معاون وزیر راه از پیشرفت ۸۸ درصدی عملیات راهسازی در باند رفت منطقه دوم آزادراه تهران- شمال خبر داد و ابراز امیدواری کرد این منطقه از آزادراه تهران- شمال تا پایان سال افتتاح شود.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی «خیرالله خادمی» از بازدید از روند اجرایی منطقه دو آزادراه تهران - شمال خبر داد و گفت: در این بازدید که چهارم آبان‌ماه انجام شد، مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور و مجریان آزادراه تهران- شمال از سوی بنیاد مستضعفان حضور داشتند و خوشبختانه روند اجرایی پروژه بسیار خوب و فعال بود.

وی این پروژه را یکی از فعال‌ترین پروژه‌های فعلی کشور خواند و عنوان کرد: منطقه دو آزادراه تهران - شمال یکی از چهار منطقه این آزادراه بوده که به طول ۲۲ کیلومتر در ادامه منطقه یک در حال اجرا است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بخش اول آن که برای بهره‌برداری پیش‌بینی شده، ۸۸.۵ درصد است که با برنامه‌ریزی باند غربی منطقه دو و تونل شرقی را زیر ترافیک خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از فعالیت دو هزار و ۹۵۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه خبر داد و اظهار کرد: همچنین یک هزار و ۴۶۰ دستگاه ماشین‌آلات مختلف مرتبط با راهسازی در طول ۲۲ کیلومتر از منطقه دو آزادراه تهران- شمال در تمامی ابنیه و پل‌های سرتاسر مسیر عملیات در حال فعالیت هستند.

خادمی با بیان اینکه در باند غربی و تونل شرقی عملیات پایانی در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: تا کنون برای منطقه دو قریب به شش هزار میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد را بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار تامین کرد.

وی با ابراز امیدواری از اتمام عملیات تا پایان سال تصریح کرد: این منطقه یکی از سخت‌ترین مناطق راهسازی را دارد، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت یکی از سخت‌ترین عملیات راهسازی کشور است؛ چراکه در طول ۲۲ کیلومتر قریب به ۸۲ درصد از مسیر تونل و پل قرار می‌گیرد و یک سازه بتنی ممتد در سرتاسر ۲۲ کیلومتر در حال احداث بوده و عملیات را پیچیده کرده است.

معاون وزیر راه گفت: باند شرقی منطقه از زیر باند غربی عبور می‌کند و مجدد روی باند خود می‌آید؛ این امر نیز اقدام جدیدی است که با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ریزش‌هایی که در این مکان صورت می‌گیرد انجام شد؛ باندها را روی یکدیگر ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیات باند اول این آزادراه که در اولویت ما است تا پایان سال به اتمام برسد و بر آنیم فضای ایمنی همچون تاسیسات کنترلی، روشنایی تونل‌ها، نصب جت فن‌ها و ... وارد کارگاه شوند و عملیات اجرایی آزادراه تهران - شمال در منطقه دو را تا پل زنگوله که پس از تونل طویل البرز و در محدوده استان مازندران است به صورت آزادراهی برای مردم عزیز کشور به بهره‌برداری رسانیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: