کد خبر: ۲۰۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 30 October 2022
افزایش درآمد سپرده گذاری در بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به دلیل افزایش حجم تسهیلات اعطایی به سایر بانک ها در بازار بین بانکی است.

بانک ملت با سرمایه ۲۶.۲ هزار میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین بانک بورسی در خصوص دلایل تغییرات بیش از ۳۰ درصدی سود خالص در نیمه نخست سال نسبت به دوره مشابه قبل، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  رضا دولت آبادی مدیرعامل "وبملت" در خصوص دلایل تغییرات بیش از ۳۰ درصدی سود خالص در نیمه نخست سال نسبت به دوره مشابه قبل اعلام کرد: افزایش درآمد تسهیلات اعطایی عمدتا به دلیل افزایش تسهیلات اعطای عقود سلف و مرابحه در دوره ۶ ماهه نسبت به دوره مشابه سال قبل و به تبع آن افزایش درآمد ناشی از این تسهیلات در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری است.

افزایش درآمد سپرده گذاری در بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به دلیل افزایش حجم تسهیلات اعطایی به سایر بانک ها در بازار بین بانکی است.

افزایش درآمد سرمایه گذاری در اوراق بدهی عمدتاً به دلیل شناسایی درآمد اوراق مشارکت ارزی نفت و گاز پارس جنوبی به مبلغ ۲.۹ هزار میلیارد تومان در دوره جاری است که با استناد به بند ۷ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای صورت های مالی سال ۱۴۰۰ و در راستای اجرای تکالیف مجمع سالانه ۳۱ خرداد در این خصوص ثبت شده است.

افزایش درآمد کارمزد عمدتاً به دلیل افزایش حجم تسهیلات قرض الحسنه، اعتبارات اسنادی گشایش یافته، ضمانت نامه های صادره، حواله های بانکی و ... است.

افزایش سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی ناشی از بازیافت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول اختصاصی اوراق مشارکت ارزی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی است که در جهت رفع بند ۷ گزارش حسابرس مستقل نسبت به صورت های مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ و حسب موافقت سهامداران در مجمع سالانه بانک در ۳۱ خرداد انجام شده است.

افزایش درآمد تسهیلات اعطایی ناشی از عملکرد بسیار خوب بانک در زمینه جذب منابع بخصوص منابع جاری بوده که با مدیریت بهینه منابع و مصارف، منتج به رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده گذاری نسبت به سایر بانک ها شده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: