کد خبر: ۲۰۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 29 October 2022
چهارسوق خدمات یک شرکت بیمه گری
بانک پارسیان با ایده چهارسوق مالی دست به اقدامات زیادی زد تا در حوزه‌های مختلف مانند لیزینگ و تجارت الکتورنیک و غیره موفق باشد. اما نکته اصلی عامل این موفقیت است. سوال اساسی این است که اگر دراین چهارسوق مالی بانک پارسیان ، بیمه پارسیان حضور نداشت چه اتفاق می افتاد.

چهارسوق در ادبیات اقتصادی ایران دارای مفهوم خاصی است. چهارسوق، غالباً فضایی است گشاده با هندسه ای متمرکز. چهارسوق نوعی فضای پخش و تصمیم گیری و تضمین کنندۀ تنفس و تنوع در فضاهای متوالی بازار است. این مفهوم وقتی به یک صنعت، شرکت یا بنگاهی اطلاق شود، یعنی اتفاق بزرگ و خاصی در ان حوالی رخ داده و قابلیتی بوجود آمده که همه گیر و جامع است. اطلاق این صفت به این دلیل است که همچون چهارسوق، انواع خدمات در یک فضای خاصی ارائه شده است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک پارسیان با ایده چهارسوق مالی دست به اقدامات زیادی زد تا در حوزه‌های مختلف مانند لیزینگ و تجارت الکتورنیک و غیره موفق باشد. اما نکته اصلی عامل این موفقیت است. سوال اساسی این است که اگر دراین چهارسوق مالی بانک پارسیان ، بیمه پارسیان حضور نداشت چه اتفاق می افتاد. حضور نمایندگان شرکت‌های بیمه و تجارت الکترونیک پارسیان از بدو تشکیل این شرکت‌ها در شعب بانک، اولین اقدام در این راستا تلقی می‌شود. بیمه پارسیان از جمله شرکت‌های بیمه‌گری است که در حوزه‌های مختلف توانست موفق عمل کند. حضور بیمه پارسیان در بخش‌های مختلف صنعت خودرو، درمان، باربری، مهندسی، کشتیرانی، نفت و انرژی، هواپیمایی آتش سوزی، عمر و زندگی بازار پول و سرمایه سبب شده است تا علاوه بر توفیق‌های خاص برای خود شرکت بیمه پارسیان، همچنین نقش مهمی را در چهارسوق مالی بانک پارسیان اجرا کند.

این مساله با بررسی طرح های شرکت بیمه پارسیان روشن‌تر می شود. طرح های مانند نهال زندگی، بیمه جامع آرامش زندگی ، طرح بیمه صندوق امانات، بيمه جامع خانواده پارسيان، بیمه درمان خانواده، بیمه درمان تکمیلی خانواده ویژه دارندگان عمر و سرمایه گذاری، انواع بیمه در صنعت خودرو و عمر و زندگی و دیگر طرح های شرکت بیمه پارسیان این قابلیت را دارند که از این شرکت بیمه گری، نمونه خاصی بسازد.

نتیجه این طرح های بیمه پارسیان رشد 50 درصدی فروش در شش ماهه نخست امسال نسبت به شهریور پارسال است. در شهریور پارسال این شرکت تنها 20 هزار میلیارد ریال فروش در انواع بیمه نامه داشت. اما در سال جاری با رشدی 50 درصدی به 31 هزار میلیارد ریال رسید. این توفیق 50 درصدی قطعا در قالب طرح های شرکت رخ داده است.

از همه مهمتر نسبت های توانگری شرکت بیمه پارسیان در 10 سال گذشته در سطح یک باقمانده و افت نکرد و این موضوع به دلیل توفیق های شرکت در عملیات حرفه ای خود است.

بررسی چند طرح
طرح نهال زندگی بیمه پارسیان به منابع خرد نزد بانک توجه دارد و از این مبالغ خرد برای تشکیل اندوخته بیشتر استفاده کرده است. دراین طرح آن دسته از مشتریان که نزد بانک پارسیان حساب داشته باشند با بهره‌گیری از مبالغ خرد مانده حساب خود می‌توانند به صورت روزانه حق بیمه را پرداخت کنند. دراین طرح ضمن استفاده از مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری می‌توانند از تخفیف ویژه برای هزینه‌های بیمه‌نامه بهره‌مند شوند. تعامل بانک و بیمه دراین طرح این امکان را به مشتری می‌دهد با استفاده از تخفیف بتواند از حساب خود به طور مستقیم برداشت کند و مبالغ خرد را برای تشکیل اندوخته بیشتر اختصاص دهد.

بیمه پارسیان درجهت ارائه خدمات به مشتریان بانک پارسیان، طرح بیمه صندوق امانات را ارائه کرد. این طرح مورد استقبال قرار گرفته است. بانک‌های دیگری که خود سهامدار شرکت‌های بیمه بازرگانی هستند در دایره مشتریان قرار دارند.

همچنین، بیمه جامع آرامش زندگی پارسیان، وضعیت این شرکت را روشن تر می‌کند. چرا که شرکت بیمه پارسیان در راستای ارایه خدمات نوین و با هدف ایجاد منافع و ترغیب مشتریان به بیمه های زندگی، بیمه جامع آرامش زندگی را با پوشش های جدید و متفاوت روانه بازار کرد. بیمه جامع آرامش زندگی با هدف ایجاد آسودگی خاطر برای بیمه گزاران ایجاد شده است و پوشش های متنوع و متفاوتی را برای بیمه گزاران در نظر گرفته است. این بیمه نامه در حوزه بیمه های زندگی بوده و علاوه بر مزایای فعلی بیمه های عمر و سرمایه گذاری، متناسب با نیاز بازار، مزایا و پوشش های بیمه ای جدید به آن اضافه شده است. از جمله این مزایا می توان به تعلق سود روزشمار، ارایه پوشش‌هایی برای بیمه‌گزار در صورتی که بیمه گزار و بیمه شده دو شخص متفاوت باشند، افزایش سقف پوشش فوت به هر علت و افزایش سقف و تعداد پوشش های امراض خاص اشاره کرد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: