کد خبر: ۲۰۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - 26 October 2022
بانک کردیت سوئیس موافقت کرده است که ۲۳۸ میلیون یورو به عنوان جریمه به دولت فرانسه بپردازد تا پرونده قضایی خود مبنی بر نقض قوانین پول‌شویی با جذب مشتریان ثروتمند به سوئیس را حل و فصل کند.

تسنیم: بانک کردیت سوئیس موافقت کرده است که ۲۳۸ میلیون یورو به عنوان جریمه به دولت فرانسه بپردازد تا پرونده قضایی خود مبنی بر نقض قوانین پول‌شویی با جذب مشتریان ثروتمند به سوئیس را حل و فصل کند.

به گزارش فایننشال تایمز، این توافق یکی از مشکلات اصلی بانک کردیت سوئیس را در آستانه تجدید ساختار این وام‌دهنده سوئیسی طی هفته جاری میلادی برطرف می‌‌کند. این آخرین مورد از تحقیقات کشورهای اروپایی در مورد حساب‌های بانکی اعلام نشده کردیت سوئیس محسوب می‌شود که حل و فصل شده است.

تنها در فرانسه، دادستان‌‌ها دعاوی مشابهی را با بانک اچ‌‌اس‌‌بی‌‌سی اروپا حل و فصل کرده‌‌اند و مجازات‌هایی را نیز در دادگاه علیه بانک یو‌‌بی‌‌اسUBS دنبال می‌‌کنند. توافق روز دوشنبه با کردیت سوئیس Credit Suisse که شامل عدم پذیرش تقصیر و جرم می‌شود، یکی از توافقات اخیر بزرگ‌تر با استفاده از ساختار حقوقی جدید فرانسه صورت گرفت. ساختاری که تلاش می‌‌کند تحقیقات را سریع‌‌تر حل کند و از پرونده‌های دادگاهی که ممکن است سال‌ها طول بکشد اجتناب کند.

باران ایرمان
منبع: تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: