کد خبر: ۲۰۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - 24 October 2022
پژوهشگر سازمان مالیاتی ، مدعی شد در طرح جدید مالیات بر عایدی سرمایه، سهام مورد توجه قرار نگرفته و باید قبل از تصویب، بازنگری شود !

پژوهشگر سازمان مالیاتی ، مدعی شد در طرح جدید مالیات بر عایدی سرمایه، سهام مورد توجه قرار نگرفته و باید قبل از تصویب، بازنگری شود !

علی درویشی در نشست علمی و تخصصی با طرح این سئوال که درآمد حاصل از مالیات بر عایدی سرمایه باید در کجا هزینه شود، گفت: این طرح قبل از تصویب، نیازمند بازنگری جدی است. چرا که کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای ناپایدار نفت اهمیت زیادی دارد و باید با شفافیت تمام محل هزینه مالیات های دریافتی را به شهروندان اطلاع رسانی کرد.

وی افزود: 561 هزار میلیارد تومان از درآمدها در لایحه بودجه سال جاری از مالیات و 484 هزار میلیارد تومان نیز از محل درآمد های حاصل از فروش نفت است. این پیش بینی در حالی است که دولت باید بالغ بر 900 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 1401 هزینه داشته باشد.

درویشی ادامه داد: عدد مالیات پرداختی کارمندان دولت 22 هزار میلیارد تومان است و مالیات مشاغل نیز تقریبا همین عدد را در بودجه 1401 پیش بینی کرده اما باید به پیامد های اجتماعی اخذ مالیات نیز توجه ویژه داشت. در صورت تصویب این قانون در صحن علنی مجلس در سال آینده می توان پایه مالیاتی جدیدی در درآمدها داشت.

مصطفی جعفری پرور پژوهشگر حوزه اقتصادی سازمان مالیاتی نیز گفت: در قانون جدید مالیات بر عایدی موضوع سهام مورد توجه قرار نگرفته و در این خصوص باید تجدید نظر شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: