کد خبر: ۲۰۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - 24 October 2022
ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی در تهران با تصمیم هیات وزیران برای دو سال تغییر کرد و شروع بانک ها و کارخانه ها و کارگاه‌ها ساعت ۷:۳۰ و ۶ صبح تعیین شد.

ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی در تهران با تصمیم هیات وزیران برای دو سال تغییر کرد و شروع بانک ها و کارخانه ها و کارگاه‌ها ساعت ۷:۳۰ و ۶ صبح تعیین شد.

هیأت وزیران با پیشنهاد استانداری تهران مبنی بر شناورسازی ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی در تهران تا پایان آبان جاری موافقت کرد و مقرر شد دستگاه های اجرایی تا پایان آبان و برای دو سال ، ساعت آغاز فعالیت را از ساعت ۷ الی ۹ صبح کنند.

براساس این گزارش این تصمیم با هدف مدیریت تقاضای سفرهای شهری، کاهش ترافیک سنگین در معابر اصلی تهران، افزایش بهره وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی گرفته شد و طبق آن میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق با ضوابط و مقررات مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری ( رعایت سقف ۴۴ ساعت در هفته) است و پایان فعالیت کارمندان متناسب با ساعت ورود در محل کار به صورت شناور خواهد بود.

همچنین به منظور خدمات­رسانی مطلوب و اجرای مناسب مفاد این تصویب نامه، شروع به کار برخی دستگاه های اجرایی به شرح زیر است:

۱- شروع به کار خدمات‌رسانی بانک ها ساعت ۷:۳۰ صبح تعیین می‌شود و حضور کارمندان بانک ها نیم‌ساعت زودتر و ساعت ۷ است .

۲- ساعت شروع به کار نوبت صبح مدارس مقطع ابتدایی تهران ۸:۳۰ و مدارس مقطع متوسطه ۷:۳۰ تعیین می‌شود. مدارس ابتدایی به نحوی برنامه­ ریزی کنند که از ساعت ۷:۳۰ صبح نسبت به پذیرش دانش­­ آموزان اقدام و در فرصت مذکور فوق­ برنامه­‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی صورت پذیرد.

۳- شروع به کار نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی پس از اخذ مجوزهای لازم ساعت ۶:۳۰ صبح و قبل از آن تعیین می­‌شود.

۴- ساعت شروع نوبت صبح کارخانجات و کارگاه‌ها ۶ صبح تعیین و متناسب با آن سایر نوبت های کاری نیز اصلاح می‌شود.

۵- هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیون و کامیونت از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۹:۰۰ صبح ممنوع و پلیس راهور موظف است نسبت به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفان توقف های غیر مجاز و سد معبر اقدام کند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: