کد خبر: ۲۰۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - 23 October 2022
رییس کل بیمه مجید بهزادپور در همایش اینوکس 2022 با اشاره به این نکته که یکی از روزنه هایی که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد، صنعت بیمه است، افزود: بورس، بانک و بیمه باید تناسب لازم را با یکدیگر داشته باشند و همگن و متقارن عمل کنند.مرکزی اعلام کرد که بدون داشتن نظام کارآمد تامین مالی، رسیدن به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر نیست.

 رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که بدون داشتن نظام کارآمد تامین مالی، رسیدن به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر نیست.

مجید بهزادپور در همایش اینوکس 2022 با اشاره به این نکته که یکی از روزنه هایی که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد، صنعت بیمه است، افزود: بورس، بانک و بیمه باید تناسب لازم را با یکدیگر داشته باشند و همگن و متقارن عمل کنند.

وی صنعت بیمه را دارای دو نقش بارز خواند و ادامه داد: نقش اول تامین منابع مالی سرمایه گذاری از طریق خرید سهام و اوراق و سپرده گذاری در سیستم بانکی و نقش دوم ایجاد فضای آرامش و اطمینان در نظام مالی کشور است.

رییس کل بیمه مرکزی، هدفگذاری جدی در صنعت بیمه را افزایش ضریب نفوذ بیمه با تمرکز بر بیمه های اختیاری به ویژه بیمه های زندگی دانست و گفت: سهم بیمه های زندگی از 9.1 درصد به 16 درصد در پورتفوی صنعت بیمه کشور افزایش یافته است.

وی میزان سرمایه گذاری شرکت های بیمه را در بازار سرمایه 25.3 هزار میلیارد تومان خواند و تاکید کرد: همسو با نوآوری های بین المللی، باید روی اینشورتک هم سرمایه گذاری کرد تا بتوان ریسک هر فرد را محاسبه و بهترین خدمت را متناسب با آن ریسک ارائه کرد.

بهزادپور، برنده واقعی اینشورتک را بیمه گزاران دانست و با تاکید بر ضرورت انتشار اوراق بهادار بیمه ای برای توزیع ریسک های اتکایی به عنوان هدفگذاری بعدی صنعت بیمه، اظهار داشت: استفاده از ارزهای مجازی و بلاک چین برای افزایش نظارت در صنعت بیمه نیز از جمله موارد هدفگذاری شده در این صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات مفیدی را با رییس سازمان بورس برگزار کرده ایم تا ابزار جدید اوراق بهادار بیمه ای را در بازار سرمایه عرضه کنیم.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: