کد خبر: ۲۰۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 22 October 2022
بر مبنای آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به زائران اربعین تا تاریخ ۲۷مهر ۱۴۰۱ به ۳۰۴ هزار نفر بالغ بر ۲/ ۱۴هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

 بر مبنای آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به زائران اربعین تا تاریخ ۲۷مهر ۱۴۰۱ به ۳۰۴ هزار نفر بالغ بر ۲/ ۱۴هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به زائران اربعین گزارش داد. بر این اساس، طبق اعلام سازمان حج و زیارت از تاریخ شروع ثبت‌نام یعنی ۱۴شهریور تا ۲۶شهریور سال جاری حدود ۷۶۰هزار نفر در سامانه حج و زیارت (سماح) برای اخذ تسهیلات اربعین ثبت‌نام کردند.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها از این تعداد حدود ۴۷۸هزار نفر به‌عنوان سرپرست خانوار مشخص و از مجموعه سرپرستان خانوار نیز طبق فهرست اعلام نیروی انتظامی تعداد ۳۱۶هزار نفر از مرز زمینی خارج شده‌‌اند. اسامی این افراد به بانک‌‌های عامل ارسال شد و تا تاریخ ۲۷مهر۱۴۰۱ به تعداد ۳۰۴هزار نفر بالغ بر ۲/ ۱۴هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

بانک‌‌های ملی، صادرات ایران، ملت، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی، پست‌بانک ایران، رفاه کارگران، توسعه تعاون، قرض‌‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، آینده، صنعت و معدن، توسعه صادرات، اقتصادنوین، سینا، سامان و موسسه اعتباری ملل نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرده‌‌اند؛ اما با وجود پیگیری‌‌های صورت‌گرفته بانک‌‌های پاسارگاد، پارسیان، سرمایه، دی، کارآفرین، شهر، صندوق کارآفرینی امید و قرض‌‌الحسنه امداد و ولایت تاکنون نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نکرده‌‌اند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: