کد خبر: ۲۰۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 19 October 2022

شادا : وزیر اقتصاد با بیان اینکه شفافیت درباره ابربدهکاران بانکی موجب شده است بسیاری از تسهیلات سوخت‌شده برگردد، گفت: برای بانک‌های توسعه تعاون، توسعه صادرات، مسکن و... یک‌سوم تسهیلات سوخت‌شده «ام‌پی‌ال» بانک کاهش پیدا کرده است.

خاندوزی با اشاره به انتشار صورت‌های مالی سال۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی غیر‌بورسی در سامانه کدال اظهار کرد: سال گذشته در ابتدای دولت سیزدهم که برای نخستین بار صورت مالی ۳۰۰ شرکت دولتی را منتشر کردیم، برخی ایراد گرفتند که اینها مربوط به دولت قبل است که اعلام شده نه دوره عملکرد خود شما و همچنین انتشار این صورت‌های مالی چه کمکی به مسائل اقتصادی کشور می‌کند.


وزیر اقتصاد افزود: امسال و در روزهای گذشته صورت‌های مالی ۴۰۰شرکت دولتی را منتشر کردیم، خیلی هم تحت فشار بودیم که این تعداد کمتر شود؛ اما به جز هشت شرکتی که مسائل تحریمی داشت و نباید دشمنان سوءاستفاده می‌کردند تمام شرکت‌های دیگر را به‌عنوان شفافیت اعلام کردیم و به این طریق هم به شبهه سیاسی بودن جواب دادیم و هم نشان دادیم همین شفافیت موجب شده است مدیران دستگاه‌های دولتی به سمت اصلاح عملکرد بروند.

او خاطرنشان کرد: ۱۴۰شرکت دولتی درآمد عملیاتی آنها در سال گذشته افزایش پیدا کرده و ۹۷‌درصد رشد درآمد داشتند. همچنین ۱۱۱ شرکت دولتی هم که به دلایل مختلفی زیان انباشته داشتند حدود نیمی از آنها یا به سمت سودآوری حرکت کردند یا از وضعیت ورشکستگی نجات پیدا کردند، حدود ۵۷‌درصد به سمت سودآوری حرکت کردند و این مسیر ادامه دارد. خاندوزی ادامه داد: حتی در حوزه بانک‌های دولتی که شفافیت ابربدهکاران بانکی را انجام دادیم، موجب شده است بسیاری از تسهیلات سوخت‌شده برگردد، برای بانک‌های توسعه تعاون، توسعه صادرات و مسکن و... یک‌سوم تسهیلات سوخت شده «ام‌پی‌ال» کاهش و در بانک ملی ۱۴‌درصد کاهش پیدا کرده است؛ اینها ثمرات حرکت به سمت شفافیت آرام‌آرام خود را در عرصه مدیریت نشان می‌دهد. وزیر اقتصاد تاکید کرد: برای اینکه بستر مشارکت مردم، فعالان اقتصادی و صاحب‌نظران را فراهم کنیم، همچنان پای شفافیت ایستاده‌‌‌ایم.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: