کد خبر: ۲۰۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - 17 October 2022
بانک ملت، با سهم ۱۸.۰۲درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۱۸.۵۲درصدی ، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک های پذیرنده قرار گرفته است.

شاپرک گزارش عملکرد در شهریورماه ۱۴۰۱ تراکنش بانک ها و نتایج حاصل از بررسی وضعیت بانک ها و سهم هر بانک را مشخص کرد. 

به گزارش  بانکداری ایرانی و براساس این گزارش در شهریورماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۳.۸۷۵ میلیون تراکنش با ارزش ۷.۲۰۶ هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت‌کارت پردازش شده که نسبت به مردادماه رشد ۴.۲۹‌درصدی در تعداد و ۶.۵۶درصدی در ارزش ریالی داشته است.تراکنش‌های شهریور ۱۴۰۱ به نسبت مشابه سال ۱۴۰۰ از نظر تعدادی ۱۲.۹۸ درصد و از نظر ریالی ۱۱.۳۵ درصد رشد داشته است.

تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به مردادماه رشد ۵.۱۷درصدی را تجربه کرده که دلیل این تغییر، افزایش ۴.۸۶‌درصدی تعداد ابزارهای کارت‌خوان‌ فروشگاهی است. ابزارهای پذیرش اینترنتی در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به مردادماه ۱۲.۱۵ درصد رشد کرده است. تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز در مدت مشابه، ۰.۰۴ درصد کاهش داشته است.


عملکرد شرکت‌های پرداختی

براساس گزارش شاپرک وضعیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت  ،در شاخص سهم تعدادی تراکنش‌ها، شرکت پرداخت‌الکترونیک سامان با سهم ۱۹.۵۴درصدی همچنان در جایگاه اول قرار دارد. در شاخص سهم مبلغی هم مانند ماه گذشته به‌پرداخت ملت با اختصاص سهم ۱۹.۹۶درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. در این ماه اختلاف سهم مبلغی شرکت پرداخت‌الکترونیک سامان، دومین شرکت بازار، با این شرکت حدود ۲ درصد است. 

شاپرک گزارش


مقایسه نمودارها در گزارش مردادماه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که در بخش سهم تعدادی بین دو شرکت فراپردازان آروند امید و کارت اعتباری ایران‌کیش جابه‌جایی رخ داده است. در بخش سهم مبلغی نیز دو شرکت تجارت‌الکترونیک پارسیان و پرداخت‌الکترونیک پاسارگاد جابه‌جا شده‌اند.

شاپرک گزارش

سهم بازار بانک‌های پذیرنده

این بخش شاخص گستره فعالیت هر یک از بانک‌ها در پذیرش تعداد و مبلغ تراکنش‌های پشتیبانی‌شده در شبکه شاپرک را نشان می‌دهد.

براساس گزارش شاپرک وضعیت بانک‌های صادرکننده و پذیرنده نشان می دهد  کدام بانک ها بیشترین سهم را در مبلغ تراکنش های شاپرک به خود اختصاص دادند که بانک‌های ، ملت، ملی، صادرات، سپه، تجارت و کشاورزی در مهر ماه بیشترین سهمیه را داشتند که بانک ملت در این حوزه  با داشتن سهم  ۱۸.۵۲ درصدی بیشترین ارزش تراکنش های شاپرک را به خود اختصاص داده است.

شاپرک گزارش

همچنین براساس آمار منتشرشده  شاپرک،  بانک‌های ملت، سپه ، ملی، صادرات، کشاورزی و تجارت، بیش‌ترین سهم از کل تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت را در در شهریورماه ۱۴۰۱ داشتند که  بانک ملت با داشتن سهم ۱۸.۰۲ درصدی بیشترین سهم تعداد تراکنش ها را به خود اختصاص داده است .

بر اساس این گزارش ، بانک ملت به عنوان سهامدار عمده شرکت به پرداخت ملت نیز دارای بالاترین تراکنش مالی و عددی است. بانک ملت، با سهم ۱۸.۰۲درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۱۸.۵۲درصدی ، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک های پذیرنده قرار گرفته است.

شاپرک گزارش



 

 

 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: