کد خبر: ۲۰۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - 10 September 2022
هیچ یک از سهامداران بیش از ١٠‌درصد سهام را نداشته باشند و قواعد پولشویی در شرکت اجرا شده باشد که به جز سرمایه ٣٠٠‌میلیاردی سه شرط دیگر در بیمه حافظ محقق است و این مورد هم به‌زودی محقق خواهد شد.

مسیر انتقال شرکت بیمه حافظ از مناطق آزاد به سرزمین اصلی فراهم شد. محمد دودانگه رئیس هیات‌مدیره این شرکت در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» از موافقت بیمه مرکزی برای این انتقال مشروط به اجرای چهار شرط اصلی بیمه مرکزی خبرداد و گفت: بیمه مرکزی ایران در پاسخ به درخواست شرکت بیمه حافظ برای انتقال به سرزمین اصلی از ظرفیت شورای عالی بیمه استفاده و چهار شرط را تعیین کرد.

دودانگه درباره چهار شرط نهاد ناظر برای انتقال یک شرکت از مناطق آزاد به سرزمین اصلی یاد‌آور شد: شرکت باید سهامی عام و دارای حداقل ٣٠٠‌میلیارد تومان سرمایه باشد، هیچ یک از سهامداران بیش از ١٠‌درصد سهام را نداشته باشند و قواعد پولشویی در شرکت اجرا شده باشد که به جز سرمایه ٣٠٠‌میلیاردی سه شرط دیگر در بیمه حافظ محقق است و این مورد هم به‌زودی محقق خواهد شد.

وی با تاکید براینکه سرمایه بیمه حافظ به ٣٠٠‌میلیارد تومان افزایش می‌یابد. توضیح داد: این افزایش سرمایه به مبلغ ١٠٠‌میلیارد تومان از محل آورده نقدی و ٢٠٠‌میلیارد تومان از تجدید ارزیابی دارایی‌ها محقق می‌شود. همچنین جلال سلطانی مدیرعامل بیمه حافظ به «دنیای‌اقتصاد» گفت: به سرزمین اصلی می‌آییم و برنامه‌های جدیدی برای اجرا داریم.

سلطانی با بیان اینکه تفکر سیستمی در بیمه حافظ تغییر کرده است، یادآور شد: به سمت اعطای اختیارات بیشتر به مدیران شعبه گام برداشتیم تا هرکدام متناسب شرایط هر منطقه در راستای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت فعالیت کنند. وی با اشاره به تغییر ساختار سازمانی گفت: اینک معاونت طرح و توسعه و فناوری بیمه حافظ در طراحی محصولات جدید به بازار فعال است و پوشش تراکنش‌های بانکی یکی از محصولاتی است که در مرحله آزمایش قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ از ارتقای توانگری مالی این شرکت از سطح پنج به یک تنها در مدت زمان ۳ سال خبر داد و گفت: تاکنون هیچ شرکت بیمه‌ای در سطح پنج نتوانسته است در مدت زمان کوتاهی به سطح یک دست پیدا کند.

300 * 250 جدید
tavoos.net
در خاتمه احمدیان معاون فنی بیمه حافظ با یادآوری اینکه متروپل آبادان سال‌های قبل تحت پوشش بیمه حافظ بود و چهار ماه قبل از حادثه با بررسی‌های کارشناسی و هشدار به آنها از تمدید بیمه‌نامه امتناع کرد، از نسبت خسارت ٣٠‌درصدی بیمه حافظ خبرداد و گفت: تنها شرکتی هستیم که خسارت معوق نداریم. احمدیان گفت: پروسه پرداخت خسارت در بیمه حافظ کوتاه‌مدت است و دغدغه پرداخت خسارت نداریم. یادآور می‌شود: شرکت بیمه حافظ درقالب شرکت سهامی عام در تاریخ ۱۷/ ۰۲/ ۱۳۸۱پس از طی روند قانونی، به‌‌‌عنوان نخستین شرکت بیمه خصوصی با تمرکز فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد کیش فعالیت خود را آغاز‌‌‌کرد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: