کد خبر: ۲۰۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - 27 August 2022
سفرهای مردمی در یک هفته گذشته در حالی در مقایسه با هفته پیش از آن با افزایش جزئی مواجه شده که استان‌های مازندران و گلستان بیشترین افزایش تردد را تجربه کرده‌اند.

بانکداری ایرانی-سفرهای مردمی در یک هفته گذشته در حالی در مقایسه با هفته پیش از آن با افزایش جزئی مواجه شده که استان‌های مازندران و گلستان بیشترین افزایش تردد را تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۲۸ مرداد تا پنجشنبه سوم شهریورماه) یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۱۱۹ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته (۲۱ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱)، با سه درصد افزایش بوده و در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته (جمعه ۲۹ تا پنج‌شنبه چهار شهریور ۱۴۰۰)، رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.

استمرار سفرهای مردمی به شمال کشور

همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۲۸ مرداد تا سه شهریور، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، سه درصد افزایش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۹۳ درصد افزایش داشته است.

استمرار سفرهای مردمی به شمال کشور

در هفته گذشته حدود ۹ میلیون و ۲۲۲ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ که تفاوت چندانی با هفته پیشتر نداشته است. در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده‌شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک فارس، مازندران و خراسان رضوی در محورهای مواصلاتی کشور و استان‌های دیگر مشاهده شده است.

استمرار سفرهای مردمی به شمال کشور

بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در یک هفته گذشته، ۷۲ هزار و ۵۱۸ وسیله نقلیه و مربوط به پنج‌شنبه ۲۷ مرداد بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی، گیلان و اصفهان مشاهده شده‌اند.

استمرار سفرهای مردمی به شمال کشور

همچنین بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندان در بازه ۲۵ مرداد تا سه شهریور، ۵۹ هزار و ۷۱۶ وسیله نقلیه مربوط‌به روز پنج‌شنبه سوم شهریور بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌ در استان، مربوط‌به استان‌های تهران و البرز، خراسان رضوی، گلستان، ‌اصفهان و گیلان بوده‌اند. در استان گیلان نیز، بیشترین ورود وسایل نقلیه در بازه ۲۵ مرداد تا سه شهریور، ۴۲ هزار و ۳۶۵ وسیله نقلیه و در روز پنج‌شنبه بوده و استان‌های تهران و البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و اصفهان بیشترین سهم را در میان خودروهای غیربومی داشتند.

استمرار سفرهای مردمی به شمال کشور

وضعیت تردد بین استانی (ورود و خروج خوردو) و استان‌های با بیشترین افزایش تردد در کشور نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه هفته گذشته، استان‌های گلستان و مازندران ۹ درصد و زنجان ۸ درصد افزایش تردد داشته‌اند، در حالی که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، سفرهای جاده‌ای در استان‌ مازندران ۱۶۲، در استان‌ گیلان ۱۵۳ و در استان قم ۱۱۷ درصد رشد یافته است.

استمرار سفرهای مردمی به شمال کشور

همچنین ترددهای بین استانی در استان‌های لرستان و سیستان و بلوچستان سه و در هرمزگان چهار درصد در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته کاهش داشته که بیشترین کاهش تردد را تجربه کرده‌اند. در حالی که کمترین افزایش تردد ورود و خروج نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، مربوط به استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان و کردستان به ترتیب با ۲۶، ۱۶ و ۵ درصد بوده است.

استمرار سفرهای مردمی به شمال کشور

 

برچسب ها: سفر ، مازندران ، گلستان ، شمال
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: