کد خبر: ۲۰۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - 23 August 2022
رئیس بانک مرکزی پس از نشست مشترک ۱۹ مرداد با رؤسای دو سازمان مالیاتی و بورس، معافیت مالیاتی انواع اوراق بهادار منتشره توسط بانک ها را به ادارات کل مالیاتی ابلاغ کرد.

رئیس بانک مرکزی، معافیت مالیاتی انواع اوراق بهادار منتشره توسط بانک ها را به ادارات کل مالیاتی ابلاغ کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، رئیس بانک مرکزی پس از نشست مشترک ۱۹ مرداد با رؤسای دو سازمان مالیاتی و بورس، معافیت مالیاتی انواع اوراق بهادار منتشره توسط بانک ها را به ادارات کل مالیاتی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، درآمد اشخاص حقوقی بابت سرمایه‌گذاری در اوراق صکوک و تمامی اوراق بهاداری که در چهارچوب قوانین و طبق ضوابط و مقررات بانک مرکزی منتشر می‌شود از جمله اوراق گواهی سپرده بانکی به‌موجب حکم تبصره یک ماده ۱۴۳ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات به نرخ صفر هستند.

به این ترتیب ، انواع اوراق بهادار از جمله اوراق گواهی سپرده مدت‌دار عام و خاص و انواع صکوک ارزی و ریالی که در چارچوب ضوابط ابلاغی بانک مرکزی منتشر شوند، معاف از مالیات خواهد بود.

این معافیت شامل تمامی اوراق منتشره توسط بانک ها اعم از اوراقی که انتشار اولیه و بازخرید یا انتقال آنها در بانک ها، انتشار اولیه آنها در بانک ها و معاملات ثانویه در بازار سرمایه و انتشار اولیه و معاملات ثانویه آنها در بازار سرمایه انجام شود، خواهد بود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: