کد خبر: ۲۰۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - 03 August 2022
مردها برای دریافت هر تسهیلاتی از جمله وام فرزندآوری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی و کمک‌های کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن باید اقدام به ارایه استعلام وضعیت نظام وظیفه کنند.

مردها برای دریافت هر تسهیلاتی از جمله وام فرزندآوری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی و کمک‌های کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن باید اقدام به ارایه استعلام وضعیت نظام وظیفه کنند.

 بانک مرکزی با صدور بخشنامه به بانک های بورسی و دولتی اعلام کرد: در خصوص ابلاغ جز دو بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با موضوع پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزند، حسب بند ب مفاد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مقرر شده دریافت هرگونه وام و کمک‌های کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن از طریق بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهاد قانونی، مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان در سازمان وظیفه عمومی باشد.

براساس این گزارش همچنین بانک‌های عامل موظفند پیش از ارائه هرگونه تسهیلات بانکی از طریق وب‌سرویس تعاملی آن بانک با شبکه پیام الکترونیک دولت (سباد) نسبت به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی متقاضیان ذکور دریافت وام ، اقدام کنند.

براین اساس، صرفا اشخاص ذکوری که پاسخ استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آنها در وب سرویس فوق مجاز باشد، امکان استفاده از تسهیلات بانکی از جمله تسهیلات قرض الحسنه فرزند را دارا خواهند بود و اشخاصی که پاسخ استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی غیر مجاز اعلام شده امکان استفاده از تسهیلات را نخواهند داشت.

پدران فرزندان متولد اول فروردین سال گذشته به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند که یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است. مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول، دوم، سوم و چهارم ۲۰ ، ۴۰ و ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سر رسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی چون اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی، استعلام مشمولیت نظام وظیفه، کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌نام با گذشت ۱۲ روز کاری و... به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: