کد خبر: ۲۰۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - 23 July 2022
سفرهای جاده‌ای مردم در هفته‌ای که گذشت کاهش جزئی داشت و در این میان استان‌های شمالی برخلاف همیشه مقصد مسافران نبود و زنجان و سمنان در صدر قرار گرفتند.

بانکداری ایرانی- سفرهای جاده‌ای مردم در هفته‌ای که گذشت کاهش جزئی داشت و در این میان استان‌های شمالی برخلاف همیشه مقصد مسافران نبود و زنجان و سمنان در صدر قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور از وضعیت تردد در هفته گذشته (از ۲۴ تا ۳۰ تیر) به طور متوسط یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۵۶ وسلیه نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کردند. این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافت اما در قیاس با هفته قبل از این بررسی کاهش سه درصدی را تجربه کرد.

سفرهای مردم به شمال کمتر شد

همچنین براساس اطلاعات پلاک ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در روزهای گذشته (۲۴ تا ۳۰ تیرماه) حدود ۹ میلیون و ۲۰۴ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون شهری رؤیت شدند که از این تعداد حدود ۲۵ درصد دستگاه وسیله نقلیه مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین تعداد پلاک‌های مشاهده شده در جاده‌های کشور را دارند.

سفرهای مردم به شمال کمتر شد

نقشه تخلیه و انباشت خودر و از ۲۴ تا ۳۰ تیر نشان می‌دهد که تهران و البرز روند مکوس و عجیبی را دارند چرا که همواره این دو استان وضعیت مشابهی در ترددها به عنوان استان‌های عبوری مردم در مسیر شمال و جنوب کشور دارند. در این هفته آمار تخلیه خودرو در استان تهران ۴۰ هزار دستگاه بیشتر از ورود آن بود اما در البرز این آمار ۳۳ هزار دستگاه به نفع انباشت بود تا تخلیه. استان‌های شمالی هم تقریبا همین وضعیت را داشتند یعنی رنگ این دو تقریبا همیشه قرمز بود (رنگ قرمز یعنی انباشت خودروهای غیر بومی بیشتر از خروج و تخلیه آن‌ها از استان مورد نظر بوده است) اما در هفته گذشته استان پذیرای مهمان چندانی نبود و مهمان چندانی نبود و تخلیه خودر به میزان ۱۰ هزار دستگاه بیشتر از ورودی خودرو به این استان بود. گیلان گرچه آمارهای پذیرش مهمانش نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافت تعداد مهمانانش بیشتر از مسافران خروجی‌اش بود. این در حالی بود که زنجان، سمنان، مرکزی و البرز بیشتر از سایر استان‌ها میزبان خودروهای غیربومی بودند.

سفرهای مردم به شمال کمتر شد

تردد وسایل نقلیه مختلف (مجموع ورودی و خروجی خودرو) در این ایام به گونه‌ای است که استان‌های قم، مازندران، یزد و هرمزگان به ترتیب با ۷۰، ۵۷، ۵۴ و ۵۳ درصد رشد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته‌اند.

برچسب ها: سفر ، مسافرت ، شمال
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: