کد خبر: ۲۰۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 16 May 2022
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی نسبت به یک ماه گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: با اجرایی شدن واردات خودرو، قیمت خودروهای خارجی و داخلی به خصوص داخلی‌ها کاهش می‌یابد.

بانکداری ایرانی-رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی نسبت به یک ماه گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: با اجرایی شدن واردات خودرو، قیمت خودروهای خارجی و داخلی به خصوص داخلی‌ها کاهش می‌یابد.

عبدالرضا عساکره در گفت ‌و گو با ایسنا با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی نسبت به ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، اظهار کرد: از زمانی که دولت قیمت شرکتی خودروها را افزایش داد، با توجه به این افزایش قیمت، قیمت خودروها در بازار بیش از قیمت شرکتی خواهد بود، یعنی وضعیت به شکلی است که روزانه ۵ تا ۱۰ میلیون تومان بر قیمت خودروها افزوده می‌شود اما فعلا و با قطعی شدن موضوع واردات خودرو، وضعیت بازار خودروهای داخلی و خارجی راکد شده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با اشاره به اینکه علت افزایش خودروهای داخلی عرضه نکردن خودرو در بازار است، عنوان کرد: زمانی که تقاضای خودرو زیاد و عرضه آن کم باشد، قیمت خودرو افزایش می‌یابد.

عساکره با بیان اینکه عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان سیاستی است تا قیمت خودرو را افزایش دهند، تصریح کرد: با وجود آنکه قیمت خودروها همچنان در حال افزایش است اما شرکت پارس خودرو ادعا می‌کند که ضرر کرده است، در حالی که دو برابر سود می‌کند؛ اگر قیمت پژوپارس دولتی ۳۳۰ میلیون تومان باشد، قیمت آن در بازار ۴۰۴ میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه قیمت خودروهای اروندی در حال حاضر ثابت است، گفت: قیمت خودروهای اروندی مدتی افزایش یافت و معاملات این خودروها در بازار از وضعیت خوبی برخوردار است اما با قطعی شدن واردات خودرو از سوی دولت بازار راکد شده است و معامله‌ای انجام نمی‌شود. همچنین بیشتر مردم فروشنده هستند و خریدار کم است. هنوز زمان آغاز واردات خودرو اعلام نشده است اما با اجرایی شدن واردات خودرو، قیمت خودروهای خارجی و داخلی به خصوص داخلی‌ها کاهش می‌یابد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با اشاره به قیمت خودروهای داخلی در بازار خاطرنشان کرد: در حال حاضر پژوپارس سال ۳۲۵ میلیون تومان، پژوپارس تی ‌یو فایو ۳۹۵ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو ۳۲۴ میلیون تومان، پژو اس‌ال‌ایکس ۳۳۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک ۵۹۵ میلیون تومان، دناپلاس توربواتوماتیک ۵۳۰ میلیون تومان، دناپلاس ۴۹۵ میلیون تومان، تیبا یک ۲۰۵ میلیون تومان و پراید صفر ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

عساکره به قیمت خودروهای اروندی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت لندکروز ۲۰۱۸ صفر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، رافور ۲۰۱۸ صفر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، پرادو ۲۰۱۸ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، توسان ۲۰۱۸ نیمه فول ۹۰۰ میلیون تومان، سانتافه ۲۰۱۷، ۷۵۰ تا ۷۷۰ میلیون تومان و سانتافه ۲۰۱۸، ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

وی افزود: در حال حاضر آخرین مدل سانتافه یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که اگر از دبی وارد شود قیمت آن به ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد و علاوه بر این‌، با مدل ۲۰۲۲ وارد می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: