کد خبر: ۲۰۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 09 May 2022
رییس سازمان مالیاتی گفت: با تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، چهار حوزه اساسی مسکن، طلا، ارز و خودرو مشمول مالیات بر سوداگری خواهد شد.

رییس سازمان مالیاتی گفت: با تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، چهار حوزه اساسی مسکن، طلا، ارز و خودرو مشمول مالیات بر سوداگری خواهد شد.

 داود منظور درخصوص اقدامات انجام شده برای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و دولت گفت: مالیات‌ ستانی از پدیده سوداگری، مطالبه ای عمومی است و با تصویب این قانون کسی که کالای سرمایه‌ای را با هدف انتفاع از افزایش قیمت و درآمد حاصل از آن خرید و فروش کند، مشمول مالیات خواهد شد.

وی افزود: با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، چهار حوزه اساسی مسکن، طلا، ارز و خودرو مشمول مالیات بر سوداگری خواهد شد که اجرای اصولی این قانون، نیاز به تامین زیرساخت‎‌های اطلاعاتی لازم دارد تا نظام مالیاتی بداند یک کالای سرمایه ای با چه قیمتی خریداری و به فروش رسیده و از محل تفاوت قیمت، مالیات وصول شود.

منظور یکی از مهمترین اقدامات در جهت مالیات ستانی هوشمند را اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این قانون تحول مهمی در نظام مالیاتی شکل خواهد گرفت و با افزایش شفافیت اقتصادی، سازمان مالیاتی قادر خواهد بود، جریان داده و اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی را رصد و با وصول هوشمند مطالبات از فرار مالیاتی جلوگیری کند. مراحل رسیدگی به این قانون در کمیسیون اقتصادی مجلس به اتمام رسیده که امید است هرچه زودتر در صحن علنی به تصویب برسد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: