کد خبر: ۲۰۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 30 April 2022
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون ضمن بیان مطلب فوق افزود: شاخص‌‌های عملکرد فعلی بیمه تعاون که در مسیر این راهبردها پایه‌گذاری شده، در برخی موارد اهداف را محقق کرده و در برخی موارد از اهداف پیشی گرفته و مسلما در برخی موارد نیز هنوز جای کار دارد.

جلب رضایت مشتریان و تمامی‌ ذی‌نفعان با اهداف سودآوری، توسعه بازار، گسترش تعداد نمایندگان و نفوذ در بازار از راهبردهایی است که در شرکت بیمه تعاون به اجرا درآمده است.


مدیرعامل شرکت بیمه تعاون ضمن بیان مطلب فوق افزود: شاخص‌‌های عملکرد فعلی بیمه تعاون که در مسیر این راهبردها پایه‌گذاری شده، در برخی موارد اهداف را محقق کرده و در برخی موارد از اهداف پیشی گرفته و مسلما در برخی موارد نیز هنوز جای کار دارد.

یونس مظلومی‌ با بیان اینکه پرتفوی بیمه تعاون در سال گذشته به ۱۰۴۷ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: این شرکت ۹۵درصد بودجه پیش‌بینی شده در این بخش را محقق کرده است. وی در ادامه با تاکید براینکه بیمه تعاون پرتفوی خود را براساس میانگین موجود در صنعت برنامه‌ریزی کرده است یادآور شد: حدود ۴۰ درصد پرتفوی این شرکت در حال حاضر به رشته ثالث تعلق دارد.

مدیرعامل بیمه تعاون همچنین به نحوه همکاری این شرکت با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای اشاره کرد و در پاسخ به این پرسش که چرا تخفیف‌هایی که از سوی این فروشندگان به خریداران ارائه می‌شود در بیمه تعاون (ثالث) متفاوت از سایر شرکت‌هاست گفت: بیمه تعاون کارمزد استارت‌آپ‌ها را طبق ضوابط آیین‌نامه پرداخت می‌کند، اما در رابطه با تسویه حق بیمه با این مجموعه‌ها در پایان هر ماه در قالب چند فقره چک تسویه صورت می‌گیرد. وی تصریح کرد: ما به استارت‌آپ‌ها تخفیف نمی‌دهیم و کارمزد اضافه پرداخت نمی‌کنیم.

مظلومی ‌در پاسخ به این پرسش که حجم تعامل مالی بیمه تعاون با کارگزاران برخط به چه میزان بود، گفت: سهم استارت‌آپ‌ها در پرتفوی بیمه تعاون در سال گذشته ناچیز بوده است. البته این سهم در کل صنعت بیمه هم ناچیز است و حجم فروش آنها به ۲ درصد کل صنعت بیمه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه سهم فروش نمایندگان و کارگزاران حقیقی و حقوقی در صنعت بیمه همچنان بسیار بالاتر از سهم فروشندگان برخط بیمه‌ای است، گفت: حدود ۵ درصد فروش بیمه تعاون از طریق کارگزاران برخط صورت می‌گیرد و رشته ثالث و درمان انفرادی از رشته‌های پرفروش از این طریق است. به عنوان نمونه حدود ۵۰ میلیارد از فروش تعاون در رشته ثالث در این بخش سازماندهی شده، بنابراین حواشی مطرح شده در این زمینه بیشتر از واقعیت‌های موجود فروش استارت‌آپ‌هاست.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: