کد خبر: ۲۰۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 26 April 2022
عملکرد بیمه مرکزی و 19 موسسه بیمه و اسامی شرکت های بیمه غیرفعال در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام شد. که نشان می دهد بیمه ایران معین و معلم در مقایسه با سایر بیمه ها بهترین عملکرد را داشته اند.

 بانکداری ایرانی- عملکرد بیمه مرکزی و 19 موسسه بیمه و اسامی شرکت های بیمه غیرفعال در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام شد.

به گزارش دبیرخانه کمیسیون انتشار در دسترسی آزاد به اطلاعات مطابق جداولی که عملکرد بیمه ها در سال 1400 را گزارش می کند بیمه ایران معین و معلم در مقایسه با سایر بیمه ها بهترین عملکرد را داشته اند.

جدول شماره 1 براساس تعداد پاسخ به درخواست های اطلاعات در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات iranfoia.ir و جدول شماره 2 براساس میانگین زمان پاسخگویی ، مرتب شده است. براساس جدول شماره 1 بیمه مرکزی و بیمه ایران معین ، به همه درخواست ها پاسخ داده اند و شفاف تر از سایر بیمه ها عمل کرده اند. همچنین براساس جدول شماره 2 بیمه معلم و بیمه متقابل اطمینان قشم، سریعترین زمان پاسخگویی را داشته اند.

بر این اساس بیمه ایران معین و بیمه معلم بر اساس 3 شاخص (تعداد پاسخ، نسبت پاسخ به درخواست و زمان پاسخگویی) به ترتیب رتبه اول شفافیت و سریعترین زمان پاسخگویی در بین 20 موسسه بیمه ای فعال در سامانه را از آن خود کرده اند .

مطابق ماده 8 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، کلیه موسسات عمومی و موسسات خصوصی که خدمات عمومی را ارائه می دهند مکلف اند اطلاعات عمومی را که توسط هر شهروند ایرانی، درخواست می شود حداکثر ظرف 10 روز پاسخ دهند ، درغیر اینصورت مشمول جرایم کیفری می شوند.

همچنین فهرست 14شرکت بیمه ای که علیرغم پیگیری ها تاکنون در سامانه iranfoia فعال نشده اند در جدول شماره 1 آمده است.

مقایسه تطبیقی شفافیت بیمه ها

 

مقایسه تطبیقی شفافیت بیمه ها

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: