کد خبر: ۲۰۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - 13 April 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
وام ازدواج در سال 1401 نیز قرار است مانند گذشته پرداخت شود و دولت در بودجه برای آن منابعی را درنظر گرفته است.  و با وجود انتقادهای سیستم بانکی مبنی بر عدم توانایی در پرداخت مبالغ و همچنین گلایه‌های وزارت ورزش که این مبالغ وام ازدواج، جوانان را بدهکارتر می‌کند مبلغ وام ازدواج افزایش یافت.

جزییات وام ازدواج بدون ضامن در سال ۱۴۰۱+فیلم اختصاصیبانکدای ایرانی - حمید رضا محمد رضایی ؛ وام ازدواج چند سالی است که به زوج‌ها پرداخت می‌شود تا بخشی از هزینه‌های تشکیل زندگی را با آن پرداخت کنند. وام ازدواج باتوجه به سن زوجین،‌ متغیر است و مبلغ پرداختی را متفاوت کرده است. تمام بانک‌ها موظف به پرداخت وام ازدواج هستند.

وام ازدواج در سال 1401 نیز قرار است مانند گذشته پرداخت شود و دولت در بودجه برای آن منابعی را درنظر گرفته است.  و با وجود انتقادهای سیستم بانکی مبنی بر عدم توانایی در پرداخت مبالغ و همچنین گلایه‌های وزارت ورزش که این مبالغ وام ازدواج، جوانان را بدهکارتر می‌کند مبلغ وام ازدواج افزایش یافت.

به گزارش بانکداری ایرانی ، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۷ بوده است، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

همچنین، با توجه به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افراد مندرج در قانون یاد شده مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.

 

جزییات وام ازدواج بدون ضامن در سال ۱۴۰۱+فیلم اختصاصی
 

مراحل دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

۱ – شرایط عمومی متقاضیان وام ازدواج
دارا بودن  تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
به هر یک از زوجـــین مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.
تبصره ۱ : به هر یک از زوجین مبلغ  یک میلیارد و دویست میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
تبصره ۲ : به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد، مبلغ  ۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
تبصره ۳ :  کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .
تبصره ۴ :  اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود .

دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .

با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)

به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۷ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

چنانچه متقاضیان قبل از سال ۱۳۹۷ ازدواج نموده و در صف سامانه ازدواج در انتظار اخذ وام باشند، صرفاً مشمول سقف فردی ۵۰۰ میلیون ریال خواهند شد.

۲ – مدارک مورد نیاز برای وام ازدواج

اصل و کپی سند ازدواج .
اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین .
اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .
اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .
اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن .
کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین .
کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام .



جزییات وام ازدواج بدون ضامن در سال ۱۴۰۱+فیلم اختصاصی

 

۳ – شرایط ضامن برای وام ازدواج
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ هفتصد میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت ده ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.
بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.‏

۴ –مراحل ثبت نام وام ازدواج 1401

ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ بسیار مراحل ساده و راحتی دارد ابتدا وارد سامانه ثبت نام وام ازدواج به آدرسve.cbi.ir شوید. بعد از کلیک روی لینک زیر شما وارد صفحه ای می‌شوید که شامل دو گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و گزینه دیگر مربوط به وام فرزندآوری است.

جزییات وام ازدواج بدون ضامن در سال ۱۴۰۱+فیلم اختصاصی

اگر شما قصد ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ را دارید روی گزینه اول کلیک کنید.سپس وارد صفحه‌‌ای مانند زیر می‌شوید. از منو سمت راست گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

جزییات وام ازدواج بدون ضامن در سال ۱۴۰۱+فیلم اختصاصی

سپس وارد صفحه ای می‌شوید که دارای فرم ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ است.در این فرم شما باید در کادر اول شماره ملی و سپس تاریخ تولدتان را وارد نمایید.در قسمت بعدی شماره تماس تان را وارد کنید.(در وارد کردن شماره تماس بسیار دقت کنید زیرا اطلاع رسانی ها به شما به این شماره تماس ارسال می‌شود)اگر سن شما کمتر از ۱۸ است و شماره تماس ندارید، شماره یکی از اقوام یا بستگان نزدیک تان را در کارد وارد نمایید.سپس استان محل سکونت را انتخاب کنید و تیک “من ربات نیستم” را وارد کنید.

جزییات وام ازدواج بدون ضامن در سال ۱۴۰۱+فیلم اختصاصی

در صورتی که ازدواج شما در دفترخانه ثبت شده باشد و مشکلی نداشته باشد شما وارد صفحه بعدی می‌شوید که باید اطلاعاتی از قبیل اطلاعات هویتی طرفین، اطلاعات مربوط به عقدنامه زوجین و… را وارد و ثبت نمایید.سپس در مرحله بعدی یک کد ۱۰ رقمی پیگیری برای شما به شماره موبایلی که در بخش قبلی وارد کرده‌اید فرستاده می‌شود که به معنای پایان ثبت نام شما می‌باشد.دقت داشته باشید که تا زمانی که کد ۱۰ رقمی برای شما ارسال نشده است، درخواست وام ازدواج شما ثبت نشده است.

حذف درخواست وام ازدواج 

ممکن است شما بعد از ثبت وام ازدواج ۱۴۰۱ از تصمیم‌تان منصرف شوید و قصد حذف کردن درخواست وام ازدواج ۱۴۰۱ را داشته باشید.در اولین قدم مانند روشی که برای ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ توضیح دادیم، وارد سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شوید.

جزییات وام ازدواج بدون ضامن در سال ۱۴۰۱+فیلم اختصاصی

گزینه “حذف ثبت نام” را انتخاب کنید.

در این مرحله شماره ملی و کد رهگیری‌تان را وارد کنید و روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

اکنون درخواست حذف وام ازدواج شما با موفقیت ثبت شد.

۵ – مدت زمان بازپرداخت ازدواج و سود آن
– مدت بازپرداخت تسهیلات ۱۲۰ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط ، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشد .
– نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۴ (چهار) درصد تعیین می‌گردد .

اقساط وام ازدواج چقدر است؟
مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها ۱۲۰ میلیون تومان است اما به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

بنابراین مثلا اگر زوج ۲۴ سال و زوجه ۲۳ سال سن داشته باشند مجموعا به انها ۳۰۰ میلیون تومان وام تعلق میگیرد لی اگر زوج ۲۴ و زوجه هم ۲۴ ساله باشند جمعا به انها ۲۷۰ میلیون تومان وام تعلق میگیرد.

توجه شود که مبلغ وام در در تمام موارد بالا، در صورتی‌که یکی از زن و شوهر یا هر دو، ایثارگر (یعنی جانبازان، آزاده و فرزندان آنان و فرزندان شاهد) باشند، ۲ برابر خواهد شد.

اقساط این وام بلافاصله بعد از پرداخت شروع میشود و مدت زمان بازپرداخت وام ۱۰ ساله با نرخ سود ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

قسط وام ازدواج ۱۵۰ میلیونی: ماهانه حدود یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان (یعنی هر زوج جوان زیر ۲۵ و ۲۳ سال، باید مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان را ماهانه بپردازند)

قسط وام ازدواج ۱۲۰ میلیونی: ماهانه حدود یک میلیون و ۹۱ هزار تومان (یعنی هر زوج باید ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان را ماهانه بپردازند)

۶ – دستور العمل اجرایی پرداخت وام ازدواج ایثارگران
ماده ۱- تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهای عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می شود.

تبصره ۱ :  به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور،  به هر یک از زوجین که مشمول ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باشند، مبلغ  ۱۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

تبصره ۲ :  به استناد مفاد جزء (۲) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد و مشمول ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باشند،مبلغ  ۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

ماده ۲- متقاضی ایثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که همانند سایر متقاضیان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد.
ماده ۳- با توجه به ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می باشند.
ماده ۴- مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر ۱۰ سال (۱۲۰ ماه) می باشد.
ماده ۵- پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.
ماده ۶- رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می باشد.
ماده ۷- در راستای اجرای ماده ۵۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده ۱ دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد:

ز ) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.

ح ) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.

ط ) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

 

 

 

 

حمیدرضا محمدرضایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: