کد خبر: ۲۰۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - 10 March 2022
وزارت بهداشت پاسخ دهد؛
در شش ماهه نخست سال ١٤٠٠، ١٣٤٠ میلیارد تومان در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفته ولی مجموع هزینه كرد وزارت بهداشت در این بخش معادل ١٠٠٠ میلیارد تومان بوده است و با توجه به تعیین بندها و تبصره های مختلف جهت استفاده مردم از اين خدمات، معمولاً مردم در این بخش متحمل هزینه می شوند و رایگان بودن خدمات بعضاً رخ نمی دهد.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از بیمه دی ، در شش ماهه نخست سال ١٤٠٠، ١٣٤٠ میلیارد تومان در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفته ولی مجموع هزینه كرد وزارت بهداشت در این بخش معادل ١٠٠٠ میلیارد تومان بوده است.

 

رامندی در گزارشی که به حق بیمه شخص ثالث پرداخته بود به عنوان کارشناس حاضر و توضیحاتی پیرامون این موضوع ارائه داد.

قانون پنجم توسعه برای پوشش هزینه های مصدومين تصادفات، مشخص كرده كه ١٠٪ از حق بیمه شخص ثالث برای درمان اين مصدومين صرف شود.

معاون بیمه های درمان شرکت بیمه دی در این خصوص افزود: در سال ١٣٩٩، ١٠٪؜ از اين مبلغ معادل ٢٧٠٠ میلیارد تومان به منظور درمان مصدومين حوادث رانندگی و جاده ای در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفته است.پیش بینی ما در سال ١٤٠٠، توليد منابع ٣٨٠٠ میلیارد تومانی و در سال ١٤٠١ توليد حداقل منابع ٥٠٠٠ میلیارد تومانی در اين بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال ١٤٠٠، ١٣٤٠ میلیارد تومان در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفته ولی مجموع هزینه كرد وزارت بهداشت در این بخش معادل ١٠٠٠ میلیارد تومان بوده است و با توجه به تعیین بندها و تبصره های مختلف جهت استفاده مردم از اين خدمات، معمولاً مردم در این بخش متحمل هزینه می شوند و رایگان بودن خدمات بعضاً رخ نمی دهد.

رامندی در خصوص وظایف وزارت بهداشت در این حوزه افزود: وزارت بهداشت موظف به ارائه این گزارش هاست ولی با وجود اینکه منابع ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث از سوی صنعت بیمه به این وزارتخانه پرداخت شده است، طی سال های اخیر دسترسی به این اطلاعات محدود بوده و یا گزارش ها با جزئیات مورد نیاز صنعت بیمه منتشر نشده است.

معصومه فریادرس
منبع: بیمه دی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: