کد خبر: ۲۰۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - 10 March 2022
مدیرعامل بانک ملت با ارائه عملکرد ۱۱ ماهه گفت: افزایش سرمایه ۲۷ درصدی از سود تسعیر منتظر تایید سازمان بورس و بانک مرکزی بوده که امید است ابتدای سال آینده عملی شود.

مدیرعامل بانک ملت با ارائه عملکرد ۱۱ ماهه گفت: افزایش سرمایه ۲۷ درصدی از سود تسعیر منتظر تایید سازمان بورس و بانک مرکزی بوده که امید است ابتدای سال آینده عملی شود.

به گزارش  بانکداری ایرانی، عباس حسینی معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به بررسی عملکرد 11 ماهه بانک ملت گفت: اعطای تسهیلات خرد در بانک ها دارای کمترین مطالبات است و وزارت اقتصاد و بانک ها با همکاری هم یک اتفاق مطلوب را در این زمینه رقم زدند. تاکید رییس جمهور بر جلوگیری از اعطای تسهیلات به بدحسابان بانکی در بانک های مختلف و وزارت اقتصاد بر شفافیت بی حد و حصر در بانک ها است.

قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد هم از گزارش مطلوب مدیرعامل بانک ملت تقدیر کرد و گفت: "وبملت" یکی از بهترین بانک ها است و امید است که در کنار هم بتوان این بهترین بودن را تداوم بخشید. عملکرد این بانک قابل ستایش است ولی موارد و مشکلاتی هم وجود دارد که باید نسبت به اصلاح آنها اقدام کند.

رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت نیز در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد بانک ارائه کرد و گفت: سرمایه فعلی بانک بالغ بر 20.7 هزار میلیارد تومان که 18.2 هزار میلیارد تومان را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است. افزایش سرمایه به 26.2 هزار میلیارد تومان از محل سود تسعیر منتظر تایید سازمان بورس و بانک مرکزی است که امید می رود در ابتدای سال 1401 عملیاتی شود.

وی افزود: بانک ملت با دارا بودن سهم 24.3 درصدی، بیشترین سهم را در منابع حساب های جاری 6 بانک بزرگ در اختیار دارد. همچنین سهم از سپرده های ارزی نیز 31.9 درصدی و از چهار سپرده ریالی 19.1 درصد است. در 11 ماه سال بیشترین مصارف ریالی مربوط به بانک ملت بوده ضمن اینکه سهم این بانک از مصارف ارزی 6 بانک بزرگ نیز 58 درصد است.

علیرضا لگزایی، عباس اشرف نژاد، مسعود نصر اصفهانی و کاظم چاوشی اعضای هیات مدیره بانک ملت نیز مواردی را در زمینه بانکداری دیجیتال، فروش اموال و املاک مازاد و صورت های مالی به اطلاع معاون وزیر اقتصاد و هیات همراه رساندند.

لیلا فریادرس
منبع: بانک ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: