کد خبر: ۲۰۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - 27 February 2022
سخنگوی دولت آلمان از توافق برخی کشورهای اروپایی و آمریکا مبنی بر قطع ارتباط بعضی بانک های روسیه با سوئیفت خبر داد.

سخنگوی دولت آلمان از توافق برخی کشورهای اروپایی و آمریکا مبنی بر قطع ارتباط بعضی بانک های روسیه با سوئیفت خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد: تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکا برای کنار گذاشتن برخی بانک های روسیه از سیستم سوئیفت توافق کردند.

وی افزود: آلمان، انگلیس، ایتالیا، کانادا، فرانسه، آمریکا و کمیساریای اروپا با تحریم های مالی جدید و شدیدی علیه روسیه از جمله قطع ارتباط برخی بانک های این کشور با سیستم سوئیفت موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این چند کشور فوق متعهد شدند با انجام اقداماتی مانع استفاده بانک مرکزی روسیه از ذخائر بین‌المللی برای تضعیف آثار تحریم‌ها شوند.

کاخ سفید هم در بیانیه ای اعلام کرد: با هماهنگی کمیسیون اروپا ، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و کانادا از خروج برخی بانک های روسیه از شبکه مالی سوئیفت حمایت می کند. آمریکا و کمیسیون اروپا متعهد به تلاش برای تبدیل کردن جنگ اوکراین به یک شکست راهبردی برای روسیه هستند.

رهبران کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا، جنگ انتخابی پوتین و حملات به کشور مستقل و مردم اوکراین را محکوم می‌کنند و در کنار دولت و مردم اوکراین در تلاش های قهرمانانه آنها برای مقاومت در برابر تهاجم روسیه می ایستند. جنگ روسیه حمله به قوانین و هنجارهای بین المللی است که از زمان جنگ جهانی دوم حاکم است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: